TOT Nieuwsbrief – 4 oktober 2017
Eet vandaag wat iedereen eet, luister wat alleen jij luistert, leer over elke Britse film, zet video in als de beste, laat je bijpraten over online marketing, bestudeer liefde bij robots en laat je onbekommerd afSTOMPen. TOT Nieuwsbrief – 4 oktober 2017.
Lees … |
Datavisualisatie – The Rhythm of Food
Uurtje over? Google zit op een gigantische berg data en soms maken ze daar een cadeautje mee. Deze datavisualisatie laat zien welke gerechten, etenswaren, dranken en ingrediënten mensen door de jaren en door het jaar heen googelen. Helaas alleen in het Engels. Stamppot of marsepein staat er niet in.
|
Muziek – How Spotify chooses what makes it onto your Discover Weekly playlist
Elke maandag opzetten: de Discover Weekly playlist. Als de logerende puber muziek gedraaid heeft krijg je de week daarna haar smaak gemixt in je lijst. Grmbl. Maar anders zit er opvallend vaak echt leuks tussen dat je nog niet kende. Kort artikel over hoe de lijst samengesteld wordt.
|
Marketing – Too Much Personalization Turns Off Consumers, Study Finds
Als je het gevoel krijgt dat bedrijven alles van je weten of je op internet volgen (wat ze natuurlijk doen), wordt het griezelig. Het is slimmer als ze dat in mails niet te veel te laten merken …
|
Datavisualisatie – BFI Filmography
Alles over de Britse filmhistorie. Maar dan ook alles. Je klikt je een muisarm, want o wat ziet het er allemaal gelikt (en gelinkt) uit. Kan ik zoiets ook voor de Nederlandse film bestellen?
|
AI – #ADE2017: Artificial Intelligence is everywhere
Kunstmatige intelligentie is overal hot, óók bij concertzalen. Paradiso wil kunnen voorspellen hoeveel kaartjes er verkocht gaan worden en jou op basis van je voorkeuren aanbevelingen doen. Werk in ontwikkeling.
|
Marketing – Video Lessons from the British Museum
Goede video’s worden gedeeld. En iedereen kijkt video, de hele tijd. Het British Museum heeft dat goed begrepen. Uit hun videokanaal zijn handige lessen te trekken. Zoals: bedenk van te voren wat de vragen van je kijkers zullen zijn.
|
Licht – Does colour really affect our mind and body? A professor of colour science explains
Je kunt kleur zien uiteraard, maar er is ook the non-image-forming visual pathway. Licht bereikt op de een of andere manier je hippocampus, die bij allerlei processen in je lichaam betrokken is: hartslag en slaap bijvoorbeeld. Is rood opwindend, zoals we al eeuwen denken? Ja, het vermoeden is nu bewezen.
|
Kaartverkoop – Ticketmaster exec talks politicians, touts and dynamic pricing
Verslag van de speech van Ticketmastermarketeer Sophie Crosby. Over illegale doorverkoop en over politici die zich daar druk om maken. Inkijkje in de Ticketmasterpraktijk.
|
Bezoek … |
2-7 oktober, Amsterdam – eWeek
Een week vol lezingen, workshops, netwerkbijeenkomsten en meer voor iedereen met interesse in online marketing, media en technologie. Boeiend evenement met gratis en betaalde onderdelen.
|
11 oktober, Amsterdam – Crying Out Loud! – Mediamatic
Fascinerend programma rondom huilen en tranen. Je kunt zelfs je tranen doneren waarbij je zelf mag kiezen of je huilt door uien te snijden of om iets emotioneels.
|
DDW 2017
De Dutch Design Week maakt Eindhoven even beroemd. Ik licht er één onderdeel uit: The Embassy of Robot Love. Een lab waar mensen en robots aandacht, liefde en seks delen. Hoe dichtbij kun je komen, hoe ver kun je gaan?
|
Geniet … |
24 oktober t/m 12 november, tournee – STOMP
Stomp zag ik voor het eerst in 1995 in New York en sinds die tijd nog wel een aantal keren. Ik heb er zelfs mee getoerd als technicus en de show is nooit gaan vervelen doordat ze regelmatig nieuwe nummers maken. Binnenkort weer in het land, still going strong!
|
T/m 12 november, Amsterdam – Foam Talent
Twintig internationale kunstenaars, geselecteerd uit de Talent Call, tonen een overzicht van de nieuwste ontwikkelingen binnen de fotografie. Aanstormend talent.
|