TOT Nieuws – 25 oktober 2017
Lach je tranen, spreek je publiek aan, kijk in de geschiedenis, prikkel al je zintuigen, tweet (over deze nieuwsbrief bijvoorbeeld), waai uit met dans, maak cultuur van, voor en door iedereen en verander de wereld. TOT Nieuws – 25 oktober 2017.
Lees … |
Fotobewerking – Photoshop Troll “Fixes” People’s Photos by Taking Their Requests Literally
Heb je een kwartiertje over en behoefte aan biggelende tranen over je wangen? James Fridman, beter bekend als de Photoshop troll, ‘verbetert’ op verzoek je foto. Hij neemt de verzoeken alleen heel letterlijk.
|
Marketing – Case: Het Fries Museum verleidt haar bezoekers met een blockbuster
Door heel slim verschillende boodschappen te maken voor de verschillende doelgroepen werd de tentoonstelling Alma-Tadema een internationaal succes. Lisa Klompe, senior marketing en communicatie bij het Fries Museum, vertelt over de marketingstrategie.
|
Ticketing – Twee keer verdienen aan één ticket
Gisteren heeft de Eerste Kamer een conceptwet verworpenom woekerwinsten op kaartverkoop te voorkomen. Of die houvast had gegeven was ook zeer de vraag. De branche regelt het liever zelf, schrijft NRC.
|
AR – Living History: Education through Augmented Reality
Het 17e-eeuwse Globe Theatre in Londen is een begrip. De app Shakespeare 360’s geeft je de mogelijkheid om terug in tijd te reizen. Ik heb de app meteen gedownload en me vergaapt aan dit prachtige theater.
|
Innovatie – Sensiks komt met het vervolg op virtual reality
Van observeren naar echt beleven. Deze Nederlandse startup wil de wereld veroveren met iets nieuws: sensory reality. Dat gaat in een cabine met een speciaal belevingsplatform die een multi-zintuigelijke totaalervaring biedt. Ruiken, voelen, horen, zien. Ben benieuwd.
|
Strategie – Building Better Theatres: Success and Debriefs in America
Als je weet of je productie een succes was, kun je van daaruit verder bouwen. Maar dan moet je wel eerst bepalen wat je onder succes verstaat. Longread van Michael DeWhatley die hierover met verschillende theaters gesproken heeft.
|
Online veiligheid – Are You Security Savvy? A Digital Security Quiz
Wat weet je van online veiligheid? Kom erachter met deze quiz en vergelijk jezelf met andere professionals uit de kunsten. Ik was tevreden over mezelf :-).
|
Sociale media – One person’s history of Twitter, from beginning to end
Herkenbaar: de spark van het vroege Twitter, de enorme verandering sindsdien, en waarom je toch je Twitter account niet opzegt.
|
Bezoek … |
30 oktober, Utrecht – Naar een inclusieve Utrechtse cultuursector
Culturele inclusiviteit – cultuur van, voor en door iedereen – is van vitaal belang voor een bloeiende en duurzame sector. Wat is er nodig voor een daadwerkelijke verandering? Hoe geef je verschillende geluiden een stem? Hoe vertaal je dit in je programmering of in de inrichting van je organisatie?
|
2 november, Amsterdam – Smart Data, Smart City #5 – Digitization in the Circular Economy Transition
Wat is de rol van data en software om de industriële afvalkringloop te doorbreken? En hoe kan een circulaire economie profiteren van digitalisering? Praat mee.
|
17 november, Rotterdam – Nut en noodzaak van publieksonderzoek
Rotterdam Festivals organiseert een grootschalige kennisbijeenkomst over publieksonderzoek. Anne Torregiani van The Audience Agency is een van de sprekers. The Audience Agency helpt culturele instellingen in de UK om hun publiek beter te leren kennen en bereiken, met handige online tools zoals de ‘Audience Finder’ en ‘Show Stats’.
|
Geniet … |
6 t/m 12 november, Den Haag – A Ticket To Atlantis
“Wat als de zee een geheugen en een stem had? Wat zou ze ons vertellen over de lichamen die in haar gezwommen, gezeild en gevist hebben en die in haar verdronken zijn? In A Ticket to Atlantis onderzoeken Lina Issa en Mayar Alexan de relatie tussen het menselijk lichaam en de zee.” Een multidisciplinaire voorstelling van het Dancing on the Edge Festival aan het strand van Scheveningen. Met dekens en soep.
|
T/m 14 januari, Rotterdam – Change the System – Museum Boijmans van Beuningen
‘Change the System’ toont design van ontwerpers, die de ambitie hebben om de wereld te veranderen – in kleine stappen of met een groot gebaar. Met werk van meer dan vijftig ontwerpers en kunstenaars. Over creativiteit als middel om de grote vragen van het moment aan te gaan. Dat schept hoge verwachtingen. Staat voor vrijdag in mijn agenda.
|
T/m 16 december, Amsterdam – Hiwa K – To remember, sometimes you need different archeological tools
Indringend werk van de Koerdisch-Iraakse kunstenaar Hiwa K over geweld en conflicten. Heftig maar vast een bezoek waard. Bij De Appel.
|