TOT Nieuwsbrief – 6 december 2017
Leer jong van theater houden, laat je foto’s herkennen, zet de klant niet altijd op de eerste plaats, leer API kennen, zet jezelf op de kaart, blijf onafhankelijk, werk samen en onderzoek de staat van de samenleving. TOT Nieuwsbrief – 6 december 2017.
Lees … |
Theater – Alienating Our Audiences Early
Als iedereen op de middelbare school alleen de stukken van Shakespeare leert kennen, is het geen wonder dat er weinig mensen enthousiast schouwburgen bezoeken. Dáár ligt dus het antwoord als je nieuw publiek wilt aanboren.
|
Marketing- Snapchat is using object recognition to serve users relevant filters
Een hond op de foto? Dan krijg je een hondenkadertje gesuggereerd. Strand? Vakantiefiltertje. Snapchat herkent inmiddels al behoorlijk wat van wat je fotografeert. Maar dat betekent straks ook: bij een biertje reclame van Heineken.
|
Software – The API Economy
Ik kan een heel verhaal houden, maar dit filmpje is API gemakkelijk gemaakt. De moeite waard, dus.
|
Ontwerpen – Putting users first is not the answer to everything
Als je de gebruikers vooropzet in je ontwerp, ga je al snel voorbij aan wat de gemeenschap nodig heeft, aan mensen die (nog) geen gebruiker zijn. Mooie vergelijking met zorg voor een oude man.
|
Sociale media – The Silent Rise of LinkedIn to 500M Members: What Marketers Need to Know for 2018
In de schaduw van het Facebookgeweld is LinkedIn ongemerkt gegroeid naar 500 miljoen gebruikers. De mogelijkheden om er iets van betekenis te doen zijn net zo hard gegroeid. Video heeft veel meer bereik bijvoorbeeld dan via veel andere platforms. Tijd om je weer eens in LinkedIn te verdiepen.
|
Theater – World Theatre Map 2.0 Launches!
Wat een prachtig ding: de Word Theatre Map met makers, theaters en evenementen op de hele wereld. Sta je er al op? De tweede versie is beschikbaar. En natuurlijk is er een API (en je weet nu wat dat is).
|
Samenwerken – Colony: A platform for open organizations
Klinkt goed: software waarmee je open organisaties bouwt waar iedereen het werk kan doen waar hij of zij goed in is, waar beslissingen transparant zijn en je waardering krijgt voor wat je doet. Hoe meer waardering: hoe meer je verdient, als er geld in het spel is. Is er al iemand die er ervaring mee heeft? Ben benieuwd.
|
Muziek – ‘We could build something revolutionary’: how tech set underground music free
Onafhankelijk musicus zijn is geen sinecure. YouTube, sociale media en Bitcoin helpen een handje, maar is het genoeg? Long read van The Guardian onderzoekt hoe de ballen rollen.
|
Bezoek … |
8 december, Amsterdam – What’s Hot, What’s Not? – webdesign en -development in 2018
Wat bracht 2017 en wat nemen we mee naar 2018? Mariken de Ruiter (Designlab) en Matthew Eichler (Aventine Solutions) presenteren hun visie op webdesign en -development.
|
14 december, Utrecht – Gratis kennisbijeenkomst CRM in de cultuursector
De leergang Get Connected helpt cultuurmakers een CRM-strategie te ontwikkelen. In het voorjaar van 2018 start een nieuwe editie. De bijeenkomst op 14 december is voor marketeers die er meer over willen weten.
|
Geniet … |
15 december, Rotterdam – Klankvorm #4 @ V2_ — V2_Lab for the Unstable Media
Beeld en geluid ontmoeten elkaar in Klankvorm: een avond lang opwindende, radicale en experimentele audiovisuele performances.
|
16 – 20 januari, Amsterdam – Voorstellingen uit een land in crisis
In Griekenland is sinds de crisis geen geld en al helemaal niet voor de kunsten. Toch vinden theatermakers hun weg en blijven ze kunst maken, sterker nog: het lijkt erop dat de kunsten bloeien als nooit tevoren. De kunstenaars onderzoeken er de staat van hun samenleving, hun roots en die van Europa. Stadsschouwburg Amsterdam laat dat zien in twee producties, Clean City en Europium. Zet het alvast in je agenda!
|