TOT Nieuwsbrief – 9 januari 2019
Kijk de (branding)kunst af van DeLaMar, en participatieve theatervormen van Den Haag, luister (niet) naar Spotify’s eigen werk, geef andermans kunst terug, koester theater in barre omstandigheden, verdiep je in de toekomst (met mijn beste wensen daarvoor) en ontmoet de kunstenaar. TOT Nieuwsbrief – 9 januari 2019.
Lees … |
Marketing – Grotere herkenbaarheid centraal in merkcampagne DeLaMar Theater
DeLaMar produceert niet langer en had daarom behoefte aan een nieuwe huisstijl. De keuzes en doelen van het theater staan centraal in dit interview met Sophie Braam, manager marketing & communicatie.
|
Muziek – Streambait Pop
Spotify gaat steeds meer, à la Netflix, eigen content produceren én pushen via populaire speellijsten. Het bedrijf grossiert in popmuziek die gemaakt is om te streamen: gelikt en oppervlakkig, vindt Liz Pelly.
|
Ondernemerschap – Rajae El Mouhandiz vertelt over de Zakelijke gids
De nieuwe publicatie Route Ondernemerschap gidst kunstenaars naar cultureel ondernemerschap. Kijk naar een filmpje over hoe Rajae El Mouhandiz de gids ingezet heeft en download ’m gratis.
|
Kunst – The Guardian view on the restitution of cultural property
Kunst die de Duitsers ooit roofden van Joodse burgers moet terug naar de rechtmatige eigenaars, dat staat buiten kijf. Waarom is dat dan zo veel minder evident bij kunst die we in de koloniale tijd uit Afrika of Zuid-Amerika naar onze musea brachten?
|
Technologie – 14 tech-trends voor 2019: van cryptokatten tot rijdende winkels
De analisten van CB Insights voorspellen veertien technologische ontwikkelingen voor 2019. Van hyperpersonalisatie tot slimme matrassen.
|
Kaartverkoop – SELL TICKETS — CURE CANCER (Or save the world in a different way)
Een beetje Guts-tickets-promo, maar wél een mooi idee om de meeropbrengst van dynamisch geprijsde kaartjes te doneren aan een goed doel naar keuze.
|
Theater – Report from Theatre’s Front Line in Budapest
Inkijkje in de theatergemeenschap in Boedapest, Hongarije. Het is een kwetsbare cultuur, zo onder Orbán, maar er zijn ook hoopgevende ontwikkelingen: juist in die omstandigheden wordt theater belangrijker dan ooit.
|
Economie – When the Bubble Bursts, Consider the Anti-Bubble
Dat er bubbels zijn, markten met overspannen verwachtingen, over het algemeen tech georiënteerd, impliceert dat er ook anti-bubbels zijn: landen en industrieën die over het hoofd gezien worden.
|
Bezoek … |
2, 9 en 16 januari – tv of online – College Robbert Dijkgraaf: De Toekomst
Aanrader van een collega: de lezingen van Robbert Dijkgraaf. Dit keer een driedelige collegereeks over de toekomst, met aansluitend een talkshow.
|
14 januari, Den Haag – Haagse Praktijken
Het Zuiderstrandtheater organiseert een ontwikkelbijeenkomst over de toekomst van participatieve projecten in de podiumkunsten. Den Haag loopt daarin voorop, met bijzondere praktijken van uiteenlopende podia en makers en een traditie van theaters in de wijken.
|
Geniet … |
15 januari, online – Staat van het internet 2019
Niet te bezoeken want uitverkocht, maar wel via een live stream te volgen: een bijeenkomst over de staat van het internet. Centraal staat de vraag of onze normen en waarden voldoende terugkomen in de digitale omgevingen waarin wij ons bewegen.
|
21 januari, Utrecht – Meet the Artist – Dancing on the Edge
Ontmoet vier jonge kunstenaars die een kijkje in hun keuken geven en je uitnodigen feedback te geven. Ze zoeken verbinding met elkaar, met het publiek en met andere professionals in Europa.
|