TOT Nieuwsbrief – 17 april 2019
Ontdek de patronen in vernieuwing, kijk met andere ogen naar AI, laat je onbevangen inspireren, voeg een dimensie toe aan theater, wees sociaal met eigen media, besteed je fortuin wijs, dans in je hoofd, spring op de steiger en TOT volgende week weer. TOT Nieuwsbrief – 17 april 2019.
Lees … |
Kaartverkoop – De Hype Cycle van de kaartverkoop
Technologische vernieuwing kent een vast patroon dat je kunt visualiseren met de Hype Cycle van Gartner. Maak nu kennis met de Hype Cycle van de kaartverkoop. Dit is wat ik meenam van een presentatie die ik bijwoonde.
|
AI – Playing Intelligence
Ons beeld van AI wordt deels bepaald door films en video’s. Maar dat beeld gaat voorbij aan hoe complex en gefragmenteerd kunstmatige intelligentie is opgebouwd. Nieuwe ‘oneindige’ spelvormen kunnen daar verandering in brengen. Artikel om even voor te gaan zitten.
|
Muziek – ‘Blurred Lines’ on Their Minds, Songwriters Create Nervously
Na het proces over het plagiaat dat ten grondslag zou liggen aan Blurred Lines, is het voor tekstschrijvers en componisten lastig om vrijuit te componeren. Inspiratie is al snel diefstal.
|
Theater – Playing with Reality in the Performing Arts – AR, VR, and MR
Immersive Experiences (technologie die je zintuigelijke ervaringen verrijkt, denk aan AR, VR en mixed reality) maken hun opwachting in het theater. Ze maken een voorstelling inclusiever of leveren nieuwe special effects.
|
Sociale media – Influencers are flocking to a surprising new kind of social media
Elke foto die je op Instagram plaatst is niet langer je eigendom. Dan liever je materiaal via je eigen app delen. Het kan via Escapex. Interessant voor wie voldoende hardcore fans heeft.
|
Kunst – The Watercolour World
Al ver voor de uitvinding van de fotografie werden plaatsen vastgelegd, maar dan met waterverf. Zoek en bewonder ze op de de Streetview van de 19e eeuw.
|
Filantropie – The Gray Market: How the Met and the Shed Are Sharing Their Wealth in Two Very Different Ways (and Other Insights)
Wat is filantropischer? Een duur nieuw pand en een nieuwe organisatie neerzetten die inclusie nastreeft, of geld weggeven aan kleinere clubjes die dat al jaar en dag doen, maar geld tekort komen?
|
Dans – What happens in the brains of the audience while watching a dance performance? Finnish neuroscience research continues in Canada
Kijken naar dans zet je brein in beweging. De Finse neurowetenschapper en danser Hanna Poikonen gaat verder met haar onderzoek op onbekend terrein.
|
Bezoek … |
17 april, Eindhoven – Digital Wednesday – De keiharde waarheid en lessen van lead management
Drie marketing- en salesexperts geven een kijkje in hun keuken en delen hun successen en, interessanter nog, hun fouten.
|
18 april, Amsterdam – Inspiratiemiddag tech & marketing – Cultuurmarketing
Digitale technologieën zoals apps, AR en VR bieden kansen om inhoud te verrijken of nieuwe verhalen te vertellen. Deze middag gaat over de kansen en uitdagingen van digitale technologieën en de rol die ze spelen in publieksbeleving en marketingcommunicatie. Praat je mee?
|
Geniet … |
T/m 26 april, tournee – Machine de Cirque (CA) – Machine de Cirque – van Baasbank & Vos
De acrobatische mannen van Machine de Cirque zijn druk in de weer op hun bouwsteiger. Steigerbuizen blijken het uitstekend te doen als paaldanspaal, een fiets is op alle mogelijke manieren te berijden, een stuk hout dient voor een alternatief nummertje wipplanken … TOT doet de techniek.
|
19 april, Rotterdam – Klankvorm presents Quadra — V2_Lab for the Unstable Media
Het Rotterdamse platform voor experimentele audiovisuele kunst Klankvorm komt met vier verticale schermen en quadrafonisch geluid. Op het programma staan drie live performances.
|
19 april, Utrecht – SAMSARA
Drie danseressen, een muzikante en een DJ nemen je mee in een belevenis waarin je vanuit een ander perspectief naar de Aziatische cultuur gaat kijken. Zie ik je daar?
|