TOT Nieuwsbrief – 24 maart 2021
Laat het online leven en het echte leven door elkaar lopen, genres overvloeien, jongens over slimme meisjes leren, blockchain bewaarbare kaartjes maken, jongeren met cultuur flirten en TOT Nieuws je nieuwe inzichten geven. TOT Nieuwsbrief – 24 maart 2021.
Lees … |
Online – CodeMiko Is The Future Of Streaming, Unless Twitch Bans Her First
Miko is een personage uit een game die tot leven komt op streamingplatform Twitch. Intrigerend portret van de jonge vrouw die Miko is zodra ze het speciale pak aantrekt, en in die online hoedanigheid onwaarschijnlijk populair is.
|
Muziek – Genre Is Disappearing. What Comes Next?
Muziekgenres lijken een achterhaald begrip. Artiesten spelen vaak leentjebuur en Spotify zet vooral in op vibes. Toch hebben genres met terugwerkende kracht nog wel een zekere beschrijvende waarde.
|
Emancipatie – The importance of teaching boys about brilliant women
Emancipatie is niet alleen een zaak van meisjes leren programmeren, maar ook aan de jongens leren dat het vanzelfsprekend is dat ze dat kunnen.
|
Marketing – Are Marketers Overspending In Digital?
Het antwoord op de vraag uit de kop: ja. Er wordt gigantisch veel geld online weggegooid. De truc is vooral te publiceren op plekken waar je daadwerkelijk gezien wordt: daar waar je vragen van mogelijke klanten beantwoodt.
|
Kaartverkoop – Service charges. So what are they? Why do they exist? Where does that money go?
Interessant draadje op Twitter over servicekosten en andere bijkomende kosten bij online kaartverkoop. Heel eenvoudig te achterhalen wat waarvoor is, blijkt het niet te zijn. Veel zit verstopt in afspraken tussen kaartverkoper en artiest/gezelschap/producent.
|
Muziek – Record companies have me on a dartboard’: the man making millions buying classic hits
Hits zijn een betere investering dan goud of olie, heeft Merck Mercuriadis ervaren. Zijn tactiek, de rechten van populaire songs opkopen, zet de hele muziekindustrie op zijn kop.
|
Blockchain – Finding gold in the glitter – how NFTs are going to impact ticketing
Al twee weken bericht ik over NFT’s (non-fungible tokens) waarmee digitale kunst verkocht kan worden. Dezelfde blockchaintechniek is te gebruiken voor online kaartverkoop. Een van de voordelen is dat een online kaartje voor fans weer iets wordt om te ‘bewaren’.
|
Cultuur – Matchmaker CJP
Om toch in contact te komen met de doelgroep ontwikkelde CJP een online shop met werk van jonge makers en een swiper a la Tinder. Een nieuwe manier van kennismaken met cultuur in tijden van lockdowns en avondklokken.
|
Bezoek … |
25 maart, online – Collegetour met Rutger Bregman: ‘Hoe maak je het verschil?’
Vanavond staat in de Collegetour historicus, schrijver en journalist Rutger Bregman centraal. Wat drijft hem? Welke tips en levenslessen heeft hij voor de student van nu? En hoe maak je het verschil? Ook te gast: historicus prof. Beatrice de Graaf.
|
An Introduction to the Net Art Network: Part 1 — AMT Lab @ CMU
Webkunst – een ingewikkeld fenomeen waar je even op moet studeren. Het artikel geeft de eerste houvast. Daarna (of daarvoor) kun je door naar https://topexpiringinternetartists.com/ met een top-25 van webkunstenaars, gerangschikt op ‘vervaldatum’.
|
Geniet … |
T/m 28 maart, Dordrecht- D-Light
Een videoprojectie die in de avonduren buiten op de toneeltoren van de Schouwburg te zien is. De video duurt circa 25 minuten en speelt continu door tot 20:00. Je kunt elk moment instappen.
|
26-28 maart, online – Cinedans
Cinedans, het festival rondom dansfilms, staat op uitbarsten. Bekijk het programma met zo’n 60 films en documentaires en een randprogrammering met lezingen en discussies.
|