TOT Nieuwsbrief – 29 december 2021
Gebruik online voldoende tekst of spreek je boodschap in, vraag je gegevens terug aan bedrijven waar je ooit iets van wilde (maar nu niet meer), begrijp meer van waarom spraak in films vaak niet te verstaan is, maak onhandelbare klagende klanten handelbaar en lees TOT Nieuws. TOT Nieuwsbrief – 29 december 2021.
Lees … |
Communicatie – Why tiny words like ‘yup’ can send you into a tailspin
In conversatie gaan korte woordjes gepaard met veel visuele en tonale emotionele context. In appjes is dat juist wat er ontbreekt. Het brein van de ontvanger bedenkt dan zelf wat, en daar gaat het dan fout.
|
Innovatie – America Is Running Out of New Ideas
Het lijkt of er steeds minder nieuwe ideeën zijn: zowel in film, wetenschap als bij de overheid. Dat is niet zo, maar er zijn zo veel partijen die een veto kunnen uitspreken. Deze en nog meer redenen voor het gebrek aan vernieuwing in een boeiend essay.
|
Privacy – Mine
SayMine verdient zijn geld door bedrijven te helpen aan de privacyrichtlijnen te voldoen. SayMine is dus gebaat bij particulieren die bij die bedrijven eisen dat hun gegevens verwijderd worden. Dat doe je met Mine met één klik. Win-win. Zo kom je nog eens van Ning af plus in mijn geval nog zo’n dertig andere accounts die ik allang was vergeten.
|
Kunst – Kunst is dood. Lang leve de blockchain
Kunstenaars verdienen door NFT’s óók aan de doorverkoop van hun werk, maar tegelijkertijd zijn die tokens voor het milieu niet direct een zegen. Boeiend artikel als eerste deel van een VPRO-serie over dit onderwerp. Voor musea is de NFT-ontwikkeling nog spannend, schrijft DEN: onbekend, complex en riskant.
|
Geluid – Here’s Why Movie Dialogue Has Gotten More Difficult To Understand (And Three Ways To Fix It)
Uitgebreide en intelligente analyse over waarom acteurs in films steeds slechter te verstaan zijn (want dat is echt zo). Er zijn tal van redenen: van te weinig aandacht voor dit aspect tot het comprimeren van geluid voor streamingdoeleinden.
|
Statistiek – Predicting the Future with Bayes’ Theorem
Het theorema van Bayes zegt je dat je nieuwe informatie moet meewegen in je voorspelling, oordeel of idee. Dat is niet wat we gewend zijn: verwerpen of compleet omarmen zijn meer gebruikelijke reacties.
|
Ondernemerschap – How to manage unhappy customers. Unhappy customers drain your energy…
– U hebt gelijk, we moeten wel de domste leverancier ooit zijn. – Nou, zo erg is het ook weer niet … Reverse-psychology is een van de manieren om klagende klanten te woord te staan. Spiegelen een andere.
|
Cybercrime – Large-scale phishing study shows who bites the bait more often
Voorkomen dat medewerkers op phishingmailtjes klikken is ongeveer het lastigste wat er is. Het beste werkt nog een meldknop binnen de eigen software.
|
Bezoek … |
Online – Smithsonian + Verizon | 3D Digitization
Bekijk via je telefoon in 3D een aantal voorwerpen uit de collectie van het Smithsonian. Van daaruit klik je ook door naar de complete tentoonstellingen.
|
Geniet … |
Vanaf 27 december, online – EEN nieuwe RECHTSZAAK
Maak deel uit van de grootste volksjury ooit. Bekijk getuigenissen, verklaringen en pleidooien en beslis mee over schuld of onschuld. Een dagje of wat later aanhaken geen probleem.
|
T/m 9 januari, online –That Which Binds Us
Tentoonstelling met nieuwe schilderijen van Tunji Adeniyi-Jones. Hij koppelt West-Afrikaanse mythologie aan de onveranderlijkheid van de Westerse kunstcanon.
|