Een tijdje geleden was ik bij een presentatie van Rob Williams. Hij maakte zijn persoonlijke Hype Cycle van de kaartverkoop. Heel interessant vond ik die, maar ik kon het plaatje dat hij toonde nergens vinden. Nu wel, dus nu vertel ik er mijn verhaal bij.
Eerst de Hype Cycle in het algemeen. Technologische vernieuwing, ook van de kaartverkoop, verloopt volgens een vast patroon:
Dit patroon zie je in de Hype Cycle van Gartner, elk jaar weer met spanning verwacht.
Dit is ‘m in gewone-mensentaal:
Ok, dan nu de Hype Cycle van stralen, falen en indalen op het gebied van kaartverkoop:
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…