Inspiratie

ICT dient de mens

Gisteren deed ik een bestelling via internet. Ik bereidde me alweer voor op een bezorging van het type “wij bezorgen uw bestelling tussen 07:00 en 19:00, u zorgt maar dat u thuis bent”. Maar vanochtend vond ik tot mijn verrassing dit in mijn mailbox:

Logo PostNL

Beste heer/mevrouw,

Vandaag bezorg ik bij u een pakket van bedrijf XXX met barcode 9AAAAA99999999. Kijk op www.postnl.nl/ontvangen en vul uw postcode en huisnummer in om te zien hoe laat ik bij u langs kom. 

Mocht u niet thuis zijn dan ontvangt u een bericht met een ‘Niet-thuis-code’. Met deze code kunt u vandaag voor 22.00 uur een keuze maken voor een tweede bezorg afspraak.

Maakt u geen keuze, dan kom ik morgen nog een keer bij u langs (m.u.v. zon- en feestdagen).

De status van uw pakket kunt u volgen via www.tracktrace.nl.

Met vriendelijke groet,

Uw PostNL Pakketten chauffeur

Natuurlijk klikte ik meteen op de link en tikte mijn postcode en huisnummer in. Bezorging tussen 9:00 en 11:30.

Tring!!!

Tring!!! Ah, de bel :-)

Sjonge zeg, wat een service! En je maakt mij niet wijs dat dit PostNL extra werk kost. Gewoon een kwestie van een automatische verzending vanuit je logistieke software. ICT dient de mens.

Nog beter?

Helemaal geen verbeterpuntjes? Jawel: mijn naam, en of ik een heer of mevrouw ben, weet PostNL maar al te goed. Mag dat bij de volgende update in de aanhef?