Waar wordt het geld verdiend? Aan de kassa! Bezoekers kopen kaartjes voor evenementen, exposities, voorstellingen of concerten. En bij de kassa zit de vriendelijke medewerker niet meer achter een geldkistje en een schriftje. Die zit achter de computer, vraagt postcode en huisnummer van de bezoeker, tikt het aantal kaarten in, drukt op Print en rekent af. En of het nu online gaat of aan het loket, contant of via de bank, alle kaartverkoop gaat met hetzelfde computerprogramma.
Het nut van een kaartverkoopprogramma voor culturele bedrijven staat buiten kijf: dat registreert namelijk elke kaartverkoop, compleet met bestel- en betaalmethode, en de NAW-gegevens van de bezoeker. Voor de marketeer een fantastische bron van informatie over bezoekers en hun voorkeuren. De financiële afdeling heeft directe controle op de inkomsten. En de kassa gedetailleerd inzicht in de verkoop van de dag.
Omdat al die partijen betrokken zijn, is het nogal wat om een kaartverkoopsysteem in te richten en te beheren. TOT kent de haken en ogen en vertelt je er graag meer over.
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…