Op het Ticketing Professionals Congres in Engeland was ik bij een sessie over trends in bezoekersgedrag. Iemand van de West End Theatres in Londen, iemand van een festival, iemand die tickets verkoopt voor grote acts en iemand van een wereldwijd opererend kaartverkoopsysteem deelden hun bevindingen over kaartverkoop en bezoekersgedrag voor en na de pandemie.
Een paar opvallende inzichten:
De grootste verandering sinds de pandemie, zo zei één van de sprekers, is dat de sociale batterijen minder sterk zijn geworden. Theater moet echt de moeite waard zijn wil het op kunnen tegen een avondje thuis. En áls dat zo is, dan moet het ook gegarandeerd goed zijn en mag het wat kosten. Publiek zoekt zekerheid en geen risico. Doe er je voordeel mee.
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…