Een verslag in tweets van 30 mei 2012
Aan de hand van mijn eigen tweets lees je hier wat ik de moeite waard vond op de 2e dag van het Congres Podiumkunsten in De Doelen in Rotterdam.
The Evolution of Arts Segmentation – Andrew McIntyre
9:49am Mailing has turned into a reward for visiting, we don’t approach the ones that haven’t been yet
10:03am Don’t just focus on the people who visit your venue every year, the potential is much bigger
10:07am History of arts segmentation: first demographics, next box office behaviour, geography, socio-economics, lifestyles, attitudes, …
10:08am The big question has not been asked: why do you go to the arts?
» lees verder over Congres Podiumkunsten – inspiratiebom in tweevoud – 30 mei
Een verslag in tweets van 29 mei 2012
Vroeger (nog niet eens zo lang geleden …) zat ik bij een congres met mijn Moleskine boekje op schoot. Na afloop moest ik mijn best doen mijn eigen gekriebel te ontcijferen, de samenhang terug te vinden. Waar ging het ook alweer over? Wie zei dit, en waarom vond ik het belangrijk genoeg om op te schrijven? Tegenwoordig is mijn iPad het trouwe congresmaatje en Twitter mijn kladblok. Al twitterend dwing ik mezelf de highlights te vangen in zinnen van 140 karakters. De tijd komt er automatisch bij, en via hashtags houd ik bij waar het over ging. Collega’s zijn me dankbaar, want ook al zijn ze er niet bij, toch kunnen ze het congres volgen. En voor een verslag gebruik ik gewoon mijn eigen timeline. Vandaag letterlijk.
Opening
11:16am Congres Podiumkunsten (@ De Doelen w/ @klaasse @CoenvanderPoll @TinekeG @BerbervO)
Inchecken – het hoort erbij maar ik was het een beetje vergeten. Stiekem alsnog gedaan tijdens het openingswoord van Jacques Wallage. Zijn laatste zin blijft hangen: “De cultuur is wel geslagen, maar niet verslagen. Want we weten: een land dat in oorlog leeft met zijn cultuur kan nooit in vrede leven met zichzelf!”
» lees verder over Congres Podiumkunsten – inspiratiebom in tweevoud – 29 mei
Bij TOT zijn we voorstander van koppelingen tussen verschillende applicaties, en als ICT projectmanagers hebben we er bakken ervaring mee. Ook voor ons eigen product Uurwerk Online hebben we al diverse koppelingen gebouwd.
Evenementen koppelen met Yesplan, Artifax Event en iTheatre
Je kunt in Uurwerk Online alle evenementen met de hand aanmaken. Maar als je al een evenementenplanningssysteem hebt is het logischer om ze te importeren via een koppeling. Dat scheelt je veel tijd, en voorkomt dat je personeel op de verkeerde dag inplant, of vergeet op een verandering in te spelen. En zeg nou zelf: overtikken in de 21e eeuw, dat kan toch echt niet meer?
We hebben voor onze klanten koppelingen gemaakt met Yesplan, Artifax Event en iTheatre. Heb je een ander planningssysteem? Neem even contact op!
» lees verder over Uurwerk Online – koppelingen met andere applicaties
Onder druk van de economische crisis en de bezuinigingsdrift van de regering is fondsenwerving een actueel onderwerp in de Nederlandse culturele wereld. De congressen en leergangen schieten als paddenstoelen uit de grond. Op 29 maart 2012 bezocht ik een Kom Je Ook?-congres over het onderwerp. Ik hoorde weinig nieuws, maar één ding nam ik mee naar huis. De Engelse Naomi Russell eindigde een presentatie over haar werk als fondsenwerver in de cultuur met een persoonlijk verhaal: “Ik vind dat wij als werkers in de cultuur met een deel van ons inkomen de cultuur moeten ondersteunen. Ik ben bijvoorbeeld lid van Tate, en behalve dat ik hen ermee steun beleef ik ook enorm plezier aan de events waarvoor ik word uitgenodigd, en krijg tegelijkertijd een kijkje in de keuken bij een instelling buiten mijn klantenkring.” Zo, die zat. Dat wil ik ook, dacht ik. » lees verder over Vriend van het Centraal Museum
Te gast in een muzikale installatie
Voor de tweede keer tijdens Springdance 2012 wordt het publiek op het toneel uitgenodigd. De eerste keer was dat om vanaf een tribune te kijken naar VIOLET van Meg Suart / Damaged Goods. Nu zijn we te gast bij Ari Benjamin Meyers en Tino Sehgal met Symphony X. » lees verder over Springdance 2012 – Ari Benjamin Meyers en Tino Sehgal – Symphony X