Onder druk van de economische crisis en de bezuinigingsdrift van de regering is fondsenwerving een actueel onderwerp in de Nederlandse culturele wereld. De congressen en leergangen schieten als paddenstoelen uit de grond. Op 29 maart 2012 bezocht ik een Kom Je Ook?-congres over het onderwerp. Ik hoorde weinig nieuws, maar één ding nam ik mee naar huis. De Engelse Naomi Russell eindigde een presentatie over haar werk als fondsenwerver in de cultuur met een persoonlijk verhaal: “Ik vind dat wij als werkers in de cultuur met een deel van ons inkomen de cultuur moeten ondersteunen. Ik ben bijvoorbeeld lid van Tate, en behalve dat ik hen ermee steun beleef ik ook enorm plezier aan de events waarvoor ik word uitgenodigd, en krijg tegelijkertijd een kijkje in de keuken bij een instelling buiten mijn klantenkring.” Zo, die zat. Dat wil ik ook, dacht ik. » lees verder over Vriend van het Centraal Museum
Te gast in een muzikale installatie
Voor de tweede keer tijdens Springdance 2012 wordt het publiek op het toneel uitgenodigd. De eerste keer was dat om vanaf een tribune te kijken naar VIOLET van Meg Suart / Damaged Goods. Nu zijn we te gast bij Ari Benjamin Meyers en Tino Sehgal met Symphony X. » lees verder over Springdance 2012 – Ari Benjamin Meyers en Tino Sehgal – Symphony X
Een uitverkocht congres in het Zaantheater. Wat neem je mee naar huis als theater, als producent of als gezelschap?
BPP-directeur Peter Joziasse trapt af:
CRM gaat over het behoud van de 20% van de klanten die 80% van het geld binnenbrengt.
Zo, die zit. Tijd voor de keynote sprekers. » lees verder over Get Connected – CRM in de podiumkunsten
Je kunt er een halve dagtaak aan hebben de wereld en/of je eigen vrienden op de hoogte te houden van wat je doet. Zeker als je op meerdere sociale media actief bent. Waar kun je welk bericht posten, wat zet je op Facebook, wat op Twitter, Google+, LinkedIn, … ?
Via Facebook (jawel …) kwam ik deze geweldige wegwijzer tegen. Neem ‘m met een korreltje zout, maar helemaal onzin is het niet. » lees verder over Waar moet ik mijn bericht posten?
Gisteren deed ik een bestelling via internet. Ik bereidde me alweer voor op een bezorging van het type “wij bezorgen uw bestelling tussen 07:00 en 19:00, u zorgt maar dat u thuis bent”. Maar vanochtend vond ik tot mijn verrassing dit in mijn mailbox:
Beste heer/mevrouw,
Vandaag bezorg ik bij u een pakket van bedrijf XXX met barcode 9AAAAA99999999. Kijk op www.postnl.nl/ontvangen en vul uw postcode en huisnummer in om te zien hoe laat ik bij u langs kom. » lees verder over ICT dient de mens