Inspiratie

De strijd tegen bots is een stevige uitdaging in kaartverkoopland

Een stevige uitdaging in kaartverkoopland is de strijd tegen bots. Je weet wel: computerprogramma’s die massaal proberen tickets te scoren waardoor de ‘echte’ bezoeker er niet tussen komt. Tijdens het Ticketing Professionals congres werd duidelijk dat bots steeds geavanceerder worden en dat het beveiligen van kaartverkoopsystemen een continu proces is, om niet te zeggen een kat-en-muisspel. » lees verder over De strijd tegen bots is een stevige uitdaging in kaartverkoopland

Eén veldje verschil

Bij een van mijn klanten loopt een onderzoek naar de werkprocessen. “We gaan de inrichting van het planningssysteem helemaal omgooien want dit is niet werkbaar zo!” Nou, vooruit dan maar. Ik hou mijn hart vast, want ze hebben allerlei koppelingen in de lucht die afhankelijk zijn van de huidige inrichting. » lees verder over Eén veldje verschil

Standaardkoppeling of maatwerk?

“Waarom is dezelfde koppeling bij de een zo’n stuk duurder dan bij de ander?” Ik ben blij dat mijn klant dit vraagt, want het prijsverschil is inderdaad opvallend. We zijn een vergelijking aan het maken tussen verschillende planningssystemen en hebben de leveranciers gevraagd naar de kosten van koppelingen met het kaartverkoopsysteem en de boekhouding. Bij de een zien we een bedrag dat wijst op een paar uurtjes inrichten en een overzichtelijk maandbedrag. De ander rekent stevige eenmalige kosten en een percentage daarvan per jaar voor onderhoud en support. » lees verder over Standaardkoppeling of maatwerk?

Test, test, test

Mijn collega en ik testen ticketprijzen in een koppeling: ik zoek in het planningssysteem een geschikt event met betaalde tickets, geef hem het ID en hij kijkt of hij hetzelfde event kan vinden in het datawarehouse (de database waarin we alles verzamelen voordat het naar de website of naar PowerBI gaat), en of de prijzen kloppen. Gevonden? Check. Ik verander iets, geef hem een seintje en hij kijkt of hij de verandering door ziet komen. Check. Volgende patiënt. » lees verder over Test, test, test

Tickets verkopen op je eigen site

Dijna al mijn klanten organiseren activiteiten: voorstellingen en concerten, workshops en cursussen, lezingen, presentaties en nog veel meer. Soms is het zoete inval, soms is het gratis maar moet de bezoeker wel reserveren, maar meestal moet de bezoeker een ticket kopen. En dat het liefst online. Logisch toch? » lees verder over Tickets verkopen op je eigen site

Software ontwikkeling: parels voor de zwijnen?

Kijken naar software is leuk. Vind ik dan hè? Als een leverancier bezig is met software ontwikkeling en me iets nieuws wil laten zien maak ik daar altijd tijd voor.
» lees verder over Software ontwikkeling: parels voor de zwijnen?

Opvallende trends in bezoekersgedrag en kaartverkoop

Op het Ticketing Professionals Congres in Engeland was ik bij een sessie over trends in bezoekersgedrag. Iemand van de West End Theatres in Londen, iemand van een festival, iemand die tickets verkoopt voor grote acts en iemand van een wereldwijd opererend kaartverkoopsysteem deelden hun bevindingen over kaartverkoop en bezoekersgedrag voor en na de pandemie. » lees verder over Opvallende trends in bezoekersgedrag en kaartverkoop

Zoeken naar alternatieven die wél kunnen!

Een bekende van me heeft een paar maanden als IT-consultant bij een culturele organisatie rondgelopen om advies te geven over de ondersteuning van de werkprocessen. Hij heeft een gedetailleerd stappenplan uitgewerkt dat zo te horen heel logisch en nuttig is. Zijn opdrachtgever is blij, het MT omarmt zijn voorstel. Zijn opdracht is afgerond en hij heeft een mooie doos bonbons gekregen bij het afscheid vorige week.

» lees verder over Zoeken naar alternatieven die wél kunnen!