Inspiratie

Springdance 2012 – Ari Benjamin Meyers en Tino Sehgal – Symphony X

Te gast in een muzikale installatie

Symphony X Symphony X Symphony X

Voor de tweede keer tijdens Springdance 2012 wordt het publiek op het toneel uitgenodigd. De eerste keer was dat om vanaf een tribune te kijken naar VIOLET van Meg Suart / Damaged Goods. Nu zijn we te gast bij Ari Benjamin Meyers en Tino Sehgal met Symphony X» lees verder over Springdance 2012 – Ari Benjamin Meyers en Tino Sehgal – Symphony X

Springdance 2012 – Meg Stuart / Damaged Goods – Violet

Een voorstelling die (niet) onder de huid kruipt

Violet Violet Violet
“Onverschilligheid is geen optie.” Volgens de tekst op het bij de ingang uitgereikte blad is er geen ontkomen aan: we worden meegezogen in een wervelende maalstroom. We zullen de performers dicht op de huid zitten en zij ons. Oordoppen krijgen we mee voor als het allemaal teveel wordt. We worden een gang doorgeleid naar het toneel, en een tribune opgestuurd. Dan wordt het stil.  » lees verder over Springdance 2012 – Meg Stuart / Damaged Goods – Violet

Springdance 2012 – The Toxic Exotic Disappearance Act | House – Batsheva Dance Company

Brutaliteit die niets met oorlog te maken heeft

Toxic Exotic Disappearance Act Toxic Exotic Disappearance Act Toxic Exotic Disappearance Act
Op de stoep van de schouwburg wordt gedemonstreerd: Palestina moet vrij, en Israël geboycot. Blijkbaar zien de actievoerders het uitnodigen van de Batsheva Dance Company door Springdance als steun aan de Israëlische regering.  » lees verder over Springdance 2012 – The Toxic Exotic Disappearance Act | House – Batsheva Dance Company

Springdance 2012 – The Rodin Project – Russell Maliphant

Teveel Rodin, te weinig Russell Maliphant

The Rodin Project The Rodin Project The Rodin Project
De in Canada geboren Russell Maliphant is niet de eerste de beste. Hij werkte met beroemde dansmakers, zowel voordat als nadat hij in 1996 zijn eigen gezelschap begon. In 2004 was hij met drie verschillende stukken tijdens Julidans in Amsterdam te zien. Tien jaar na zijn eerste choreografie opent hij het Springdance Festival met The Rodin Project. Deze keer geen liaison met een levende kunstenaar dus, maar met een dode. Maliphant bewondert de Franse beeldhouwer Auguste Rodin al jaren.  » lees verder over Springdance 2012 – The Rodin Project – Russell Maliphant

Get Connected – CRM in de podiumkunsten

Een uitverkocht congres in het Zaantheater. Wat neem je mee naar huis als theater, als producent of als gezelschap?

Get Connected

BPP-directeur Peter Joziasse trapt af:

CRM gaat over het behoud van de 20% van de klanten die 80% van het geld binnenbrengt.

Zo, die zit. Tijd voor de keynote sprekers.  » lees verder over Get Connected – CRM in de podiumkunsten

Waar moet ik mijn bericht posten?

Je kunt er een halve dagtaak aan hebben de wereld en/of je eigen vrienden op de hoogte te houden van wat je doet. Zeker als je op meerdere sociale media actief bent. Waar kun je welk bericht posten, wat zet je op Facebook, wat op Twitter, Google+, LinkedIn, … ?

Via Facebook (jawel …) kwam ik deze geweldige wegwijzer tegen. Neem ‘m met een korreltje zout, maar helemaal onzin is het niet.  » lees verder over Waar moet ik mijn bericht posten?

ICT dient de mens

Gisteren deed ik een bestelling via internet. Ik bereidde me alweer voor op een bezorging van het type “wij bezorgen uw bestelling tussen 07:00 en 19:00, u zorgt maar dat u thuis bent”. Maar vanochtend vond ik tot mijn verrassing dit in mijn mailbox:

Logo PostNL

Beste heer/mevrouw,

Vandaag bezorg ik bij u een pakket van bedrijf XXX met barcode 9AAAAA99999999. Kijk op www.postnl.nl/ontvangen en vul uw postcode en huisnummer in om te zien hoe laat ik bij u langs kom.  » lees verder over ICT dient de mens

Holland Festival 2011 – Une Flute Enchantée

Opera van het zuiverste water

Une Flute Enchantée Une Flute Enchantée Une Flute Enchantée

Une Flute Enchantée, oftewel Die Zauberflöte. Frans gesproken, Duits gezongen, Nederlands boventiteld. Het paneel met de titels hangt, o wat een feest, tussen de lampen boven het toneel in plaats van helemaal vooraan, zodat ook de voorste rijen zonder nekkramp het verhaal kunnen volgen. De Franse teksten zijn een luchtig commentaar op de gezwollen Duitse liedteksten. Het verhaal is al serieus genoeg.  » lees verder over Holland Festival 2011 – Une Flute Enchantée