Laat marketeers het voordeel van techniek ervaren, onderzoek cultuurverschillen in cultuurfinanciering, schrik van gemeenschappelijke vooroordelen, vergelijk data met olie, versterk geluid met nanotechnologie, en vergeet écht niet om naar L-E-V Dance te gaan! TOT Nieuwsbrief – 10 mei 2017
Lees … |
Drop the geek-speak systems language. Marketeers vinden het geweldig om nieuwe campagnes te ontwikkelen en op andere manieren creatief bezig te zijn. Ze weten ook dat techniek ze kan helpen effectiever te zijn. Maar oh die taal, die cijfers, die berekeningen… Daar liggen kansen voor ontwikkelaars, zegt columnist Scott Vaughan.
|
In de VS weten steden het beste private financiering aan te boren. Chinese steden investeren steeds meer in de creatieve industrie. Het eerste onderzoek naar de financiering van cultuur in steden wereldwijd. Boeiende lectuur. Download het hele rapport.
|
Geanimeerd onderzoekje van SPACE10, IKEA’s onderzoekslab naar hoe we willen dat kunstmatige intelligentie (AI) eruit ziet en zich gedraagt. Na het invullen zie je de resultaten van alle invullers. Drie van de vier willen dat AI ze behoedt voor het maken van fouten. Nou, ik niet. Of toch wel?
|
Als je computers taal laat leren uit alledaagse teksten van het internet, dan ontwikkelen ze dezelfde stereotypen als wij. Zo laat het onderzoek zien dat de computer leert om woorden als ‘vrouw’ en ‘meisje’ nauwer te associëren met woorden als ‘gezin’, ‘familie’ en ‘kunst’ dan met ‘carrière’ of ‘wetenschap’. Verontrustend.
|
Ken Lowson, een van de grootste ticketkapers ter wereld, zegt dat het kinderlijk eenvoudig is om zijn soort wederverkooppraktijken te stoppen. Maar Ticketmaster wil gewoon niet, beweert hij…
|
Data are to this century what oil was to the last one: a driver of growth and change. NIeuwe bedrijven lopen op data en ze ontwikkelen producten op basis van deze grondstof die de economie en onze wereld blijvend zullen veranderen. Boeiend essay.
|
Een speaker, versterker en equalizer samen op één chip ter grootte van een duimnagel. Het kan nu met grafeen, een materiaal dat bestaat uit een enkele laag koolstofatomen op een rooster met honingraatstructuur. Fijne innovaties voor technici. Nerd alert.
|
Blockchain is voor data wat het internet is voor informatie. Het lag aan de basis van bitcoins. Dat Spotify een blockchainteam inhuurt is dan ook een belangrijk ding. Het hangt data van gebruikers aan nummers van artiesten. De inhuur doet vermoeden dat Spotify wil experimenteren met een ander rechtenmodel. Nog een nerd alert.
|
Bezoek … |
Fiber is een internationaal kunst-, design- en muziekfestival met meer dan 50 artiesten. Audiovisuele voorstellingen, lezingen en dj’s voor het oprapen in Amsterdam. Doel is de nieuwste ontwikkelingen over het voetlicht te brengen.
|
Geniet … |
Ik had de voorstelling al gezien, maar was in Arnhem onlangs weer diep onder de indruk. Strak, technisch razend knap, abstract en emotioneel tegelijk. Nog te zien in Den Bosch, Delft, Groningen en Heerlen.
|
“Hondenhartje Of de wijdlopige en waarachtige beschrijving van de ongelukkige reizen van een Hollandse vrachtvaarder en de scheepshond Sjarik door de onstuitbare Plastic Soep.” Met zo’n titel kun je voor de dag komen. Als je niet naar de voorstelling gaat, kijk dan in elk geval even het geweldige filmpje met het verhaal.
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…