TOT Nieuwsbrief – 11 juli 2018
Koester de mensen die zelden komen, vertoon verhalen op kleine schaal, vraag geld voor je data, herken de vrouw, tap in je vrije tijd, ondersteun en bezoek festivals over gender en bekijk de mooiste posters van het jaar. TOT Nieuwsbrief – 11 juli 2018.
Lees … |
Marketing – Het belang van de nadruk op light of heavy users in de culturele sector
Dat 20 procent van je bezoekers 60 procent van je omzet genereert is nog geen reden om de light users (die één keer per seizoen of zelfs per drie seizoenen komen) te negeren, legt Sara Oomen uit.
|
Big data – Great Power, Great Responsibility: The 2018 Big Data & AI Landscape
Welke bedrijven houden zich bezig met welke vorm van big data en AI? Plus de trends van 2018.
|
Verhalen – Kamishibai: how the magical art of Japanese storytelling is being revived and promoting bilingualism
Kamishibai is een oude Japanse vorm van verhalen vertellen bij kleurrijke papieren platen. Die kleinepodiumkunst is aan een onverwachte opleving begonnen. Om meertaligheid te bevorderen, bijvoorbeeld.
|
Economie – Let’s make private data into a public good
Grote bedrijven maken winst met onze data. Waarom zouden we dan als gemeenschap geen geld vragen voor die data? Een radicaal andere manier om te kijken naar onze relatie met de Facebooks en Amazons van deze wereld.
|
AI- AI, Ain’t I A Woman?
Socioloog Joy Buolamwini verwerkte haar enorm boeiende onderzoek naar vooroordelen of blindheid bij gezichtsherkenningsporgramma’s in spoken word, een gesproken gedicht. Lees ook meer over haar onderzoek naar wat zij gendershades noemt: vrouwen, en zeker zwarte vrouwen, worden veel slechter herkend dan witte mannen.
|
ML – Ways to think about machine learning
Na AI en AR nog maar een vaste afko in mijn nieuwsbrief: ML voor machine learning. Wat betekent het en hoe moet je er tegenaan kijken? Als naar een oneindige stroom vijftienjarigen die voor je werken, bijvoorbeeld.
|
Software – The Coming Software Apocalypse
Het probleem met code is dat je zulke ingewikkelde dingen kunt coderen dat je ze niet meer kunt controleren. Je weet niet of er iets mis kan gaan tot het te laat is. En dat is geen denkbeeldige zorg: er gaat geregeld iets grootschalig mis.
|
Marketing – The 3 Most Important Things I Know About Consumers I Learned From Bartending
Grappig dat je als barman dezelfde observaties kunt doen als wanneer je mensen beschouwt in je functie van online marketeer. Ze willen best iets proberen als het gratis is. Ze willen aanbevelingen en advies. En de belangrijkste: het gaat helemaal nooit om het product.
|
Bezoek … |
T/m 30 juli, online – What You See Festival door What You See – voordekunst
Vrienden uit de festivalwereld maken hun eigen internationale festival, in november in Utrecht, over gender. Subsidies zijn binnen, maar er is nog niet genoeg geld om te starten. Doneer nu om dit nieuwe festival mogelijk te maken!
|
6 t/m 15 juli, Bejing – Curating LookOUT, The First Chinese Arts Festival On Gender
En als je een internationaal festival over gender wilt bezoeken, waarom dan niet even naar Beijing voor The LookOUT Arts Festival. Ook dat is de eerste in zijn soort. met een caleidoscopisch programma vol performance, kunst, film en lezingen.
|
Geniet … |
Wo t/m zo, Parijs – Visitor Trail : JAY-Z and Beyonce at the Louvre
Het Louvre organiseert deze zomer rondleidingen langs de kunstwerken in de clip van Beyoncé en JAY-Z.
|
T/m 23 september, Wenen – 100 BESTE PLAKATE – MAK Museum Wien
100 mooie posters in Wenen. Het zijn de winnaars van een jaarlijkse internationale wedstrijd waaraan zowel studenten als gerenommeerde reclamebureaus meedoen.
|