Laat jezelf en je kinderen niet verslaafd maken, blijf ook digitaal klanten persoonlijk benaderen, maak muziek met kunstmatige intelligentie, trakteer jezelf op mechanisch en bewegend ogensnoep, ontdek hoe je anderen verslaafd maakt of verdiep je in één van 560 andere onderwerpen. TOT Nieuwsbrief – 12 september 2018.
Lees … |
Bij alle grote technologiebedrijven werken psychologen om een app, game of platform nóg verslavender te maken, ook voor jonge kinderen. Andere psychologen komen in opstand tegen deze vorm van ‘verborgen manipulatie’, tegen persuasive design. Lees ook over de invloed op ons leesvermogen die deze verslavende werking heeft.
|
Gedigitaliseerd klantcontact is mooi en aardig, maar als het menselijke aspect ondersneeuwt, raak je je klant weer kwijt. De sleutel is je dienstverlening hoogstpersoonlijk houden.
|
De technologische ontwikkelingen van de laatste 25 jaar gaan gepaard met een stagnatie in mode, kunst en entertainment. Internet voorkomt dat het heden het verleden van zich afschudt, waardoor het zichzelf ook niet kan vernieuwen.
|
Het is een verborgen schandaal: technologieën die nog niet rijp zijn voor de westerse wereld worden getest en verbeterd over de ruggen van vluchtelingen. Voor hen is het blijkbaar niet zo erg dat ze het risico lopen dat hun data gestolen worden.
|
Kris Verdonk verbindt in zijn werk objecten (voorwerpen en materialen) aan subjecten (mensen, levende materie). Dat wil zeggen: acteurs krijgen iets levenloos en kunnen bijvoorbeeld in een museum tentoongesteld worden, voorwerpen staan op het podium. In dit artikel vertelt hij over zijn ideeën.
|
Kunstmatige intelligentie is snel geëvolueerd tot een waardevol ‘instrument’ om muziek te maken. Verslag van de mogelijkheden van Amper Music, een AI-platform en een interview met zangeres/muzikant Taryn Southern die haar debuutalbum ermee maakte.
|
Tien jaar kostte het om Fabricated te maken, een stop-motionfilm van nog geen twintig minuten. Het resultaat is beangstigend, vermakelijk en verbazingwekkend. Kijk vooral ook The Making Of.
|
Judith Maas trekt met maatschappelijke locatievoorstellingen publiek naar de Bonte Hond dat anders geen interesse zou hebben. Zoals SCHOPPEN, te zien tijdens de Nederlandse Dansdagen in Maastricht in oktober. Publiekswerking is de manier waarop ze kunst en publiek probeert te verbinden. Een interview.
|
Bezoek … |
Goede live aanvulling op het eerste artikel van deze nieuwsbrief. Een meetup over hoe je dat nou zelf doet, dat verleidelijke ontwerpen. Eddy Boeve, trainer conversie optimalisatie, lead generation en UX laat aan de hand van voorbeelden zien hoe het ontwerp van een website jouw gedrag op die website beïnvloedt.
|
Gratis, dus jij bent het product :-)
|
Wat een weelde, wat een rijkdom. 560 gratis of bijna gratis universitaire cursussen. Welke MOOC (Massive Open Online Course) ga jij doen?
|
Geniet … |
In Kata geeft de Franse choreografe Anne Nguyen haar dansers de rol van hedendaagse samoeraikrijgers. Veel bewegingen zijn dan ook afgeleid van de martial arts. Daar komt bij haar altijd breakdance bij – Nguyen komt zelf uit de wereld van hiphopbattles.
|
Lucinda Childs, Anne Teresa De Keersmaeker en Maguy Marin: drie choreografen die tot de top van hun generatie behoren. Ze maakten onafhankelijk van elkaar een werk op Beethovens Grosse Fuge op. 133. Ballet de Lyon brengt deze drie dansstukken samen in een avondvullende voorstelling.
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…