TOT Nieuwsbrief – 13 november 2019
Begrijp jij wat begrip is? Wat wil het zeggen als iemand meent zijn publiek te moeten ontwikkelen? Zit er bij jou wel eens een schroefje los? Lach jij met letters? Bestaat jouw werk nog over 15 jaar? Lees jij deze TOT Nieuws? TOT Nieuwsbrief – 13 november 2019.
Lees … |
AI – What does it mean for a machine to “understand”?
Als een computer een vraag correct beantwoordt, heeft die dan de vraag echt begrepen? Dat is helemaal niet relevant, betoogt professor Thomas Dietterich. Het gaat om de resultaten. Daarvoor moeten we begrip en intelligentie vatten in meetbare termen, wat nog een hele opgave is.
|
Marketing – All We Need Is Audience Development?
Publieksontwikkeling is een tak van sport die bestaat bij de gratie van simplificatie. Maar simplificatie brengt je niet verder. Goran Tomka onderzocht juist de complicaties. Bijvoorbeeld dat wat je leest of ziet weinig zegt over je culturele interesses.
|
Kunst – Photographer Richard Parry shows the innovation of consumer tech from the inside out – The Verge
Wie durft er nog een hedendaags apparaat uit elkaar te schroeven? Fotograaf Richard Parry deed het gewoon voor zijn serie Some Assembly Required. Ogensnoep.
|
Technologie – Everything is Amazing, But Nothing is Ours
De trend is al jaren om informatie makkelijker toegankelijk te maken, met apps en andere diensten. Maar die ontwikkeling gaat gepaard met nadelen: niets is meer van jou. Als de dienstverlening stopt, sta je met lege handen. Boeiend artikel hierover, en over wat we tegenover SAAS kunnen zetten.
|
Sociologie – Laughing OnLine
LOL, hahaha, ROFL – allemaal manieren om aan te geven dat iets je in meer of mindere mate heeft geamuseerd. Dit lekker vormgegeven artikel laat de ontwikkeling, het gebruik en de interpretatie zien van lachwoorden op internet. Jammer genoeg zijn emoticons niet meegenomen in het onderzoek.
|
Marketing – Persoonlijke benadering centraal bij Muziekgebouw aan ’t IJ
Gesponsord en niet al te best geschreven artikel, toch lezenswaard vanwege de informatie over de strategie die Muziekgebouw aan ‘t IJ kiest bij bezoekerssegmentatie: niet op basis van muziekkeuze, maar op grond van motivatie voor concertbezoek.
|
Innovatie – Art-up en Innofest
Bezig met iets innovatiefs op het gebied van kunst en cultuur? Geef je dan op voor het Art-up Incubatorprogramma met training en coaching. Aanmelden vóór 1 december. En als je dan toch bezig bent: ook Innofest staat weer open voor culturele ondernemers. Test je start-up op een van de betrokken festivals.
|
Ondernemerschap – Betaalbare AOV en pensioen voor zp’ers: In Canada is dat vanzelfsprekend
Artikel van mijn Canadese collega Natasha Cloutier. Zij woont al jaren in Nederland en blijft zich verbazen over de verschillen met haar geboorteland. Ze doet een boekje open over voorzieningen voor zzp’ers bij ziekte en arbeidsongeschiktheid.
|
Bezoek … |
14 november, Tilburg – Inspiratiemiddag publiekswerking voor culturele organisaties
Een bijeenkomst over publiekswerking, speciaal voor culturele organisaties. Doel is samen te ontdekken welke meerwaarde publiekswerking kan hebben voor (potentieel) publiek, makers en de culturele instelling zelf.
|
19 nov – Amsterdam – Future of Work Event – NRC
Hoe bereid je je als bedrijf en werkende voor op de toekomst van werk? Vier avonden lang gaat het over de invloed van technologie op beroepen en banen, de effecten van de veranderende werk-privébalans en het belang van Leven Lang Leren.
|
Geniet … |
T/m 24 november, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam – Dancing On The Edge Festival
Vanavond begint het Dancing on the Edge Festival in Utrecht. Agenda vol? Je krijgt een tweede kans dit weekend in Rotterdam of volgende week in Amsterdam. TOT doet de productie en de techniek.
|
15-18 november, Amsterdam – Nicole Beutler Collection
In vier dagen zes verschillende Nicole Beutler-voorstellingen in Internationaal Theater Amsterdam en Theater Frascati. Met onder andere voor de allereerste keer de complete Bauhaus grotezaaltrilogie achter elkaar.
|
16 en 17 november, Amsterdam – ONGEHOORD FESTIVAL
ONGEHOORD is een nieuw festival dat klassieke muziek combineert met verhalen van nu, gebracht door meestervertellers en uitgevoerd door Nederlandse topensembles. Tegelijkertijd verteld én gespeeld, als een muzikaal luisterverhaal. Initiatief van Johan Idema, met wie TOT De Grote Kunstshow produceert.
|