TOT Nieuwsbrief – 17 augustus 2022
Luister actief, wees echt, vind iets uit eigen beweging leuk, maak muziek, vat alles samen, ga op TikTok, kijk reclame en lees TOT Nieuws. TOT Nieuwsbrief – 17 augustus 2022.
Lees … |
Muziek – ‘Muziek is niet alleen een compositie, de luisteraar doet zeker de helft van het werk’
Al luisterend naar muziek ‘weet’ je of het ritme boeiend is, of je de melodie kent of niet. Hoe dat precies werkt, is nog steeds grotendeels onbekend. Intuïtie speelt een rol. Maar wat is dat precies?
|
Sociale media – BeReal and the Doomed Quest for Online Authenticity
Sinds kort zit ik op BeReal: een app waarin je op een onverwacht tijdstip gevraagd wordt een selfie en je uitzicht te delen. Wired denkt dat de app geen lang leven beschoren is: volgens het magazine is het gewoon meer van hetzelfde.
|
Data – The Age of Algorithmic Anxiety
Vind je nog wel iets spontaan leuk, of wordt dat ingegeven door algoritmes? En is dat wat je wil? Je wordt online namelijk voortdurend bestookt met aanbevelingen. Boeiend essay.
|
Sociale media – The rise of short content and summaries
Het was een tijd lang, langer, langst wat de klok sloeg, maar de jongere generatie gaat weer voor kort, korter, kortst. TikTok-lengte. Hoogste tijd dus voor ‘onze’ generatie om te leren samenvatten. Doen we natuurlijk al 8 jaar bij TOT Nieuws.
|
Arts Organizations & Using the AI Stack
Om AI te ontwikkelen binnen een organisatie moet je energie stoppen in alle onderdelen van de zogenaamde AI Stack: de componenten van een succesvolle applicatie. Voor culturele organisaties liggen daar veel kansen. Diepgravend artikel.
|
Muziek – PLINK! – by Dinahmoe
Samen met anderen geweldige muziek maken, terwijl je eigenlijk geen muziek kunt maken. Je gelooft niet dat het kan, maar het kan. Alleen aanklikken als je genoeg tijd hebt.
|
Diversiteit – The TikTok Revolution
Je kunt als gezelschap TikTok zien als nog een advertentieplatform. Maar het is juist een podium voor jonge mensen die op die manier met theater in aanraking komen en er zelf mee aan de slag gaan.
|
Kaartverkoop – Spotify tests the waters with new ticketing platform
Heel voorzichtig is Spotify begonnen met het verkopen van concertkaartjes. Bye-bye Ticketmaster.
|
Bezoek … |
24 augustus, Zaandam – Brainwash Special: hoe intelligent is AI?
Opnames van Brainwash Special over de intelligentie van AI met Peter-Paul Verbeek, Kim van Sparrentak, Julia Janssen en Ilyaz Nasrullah. Na afloop is er de gelegenheid vragen te stellen aan de sprekers.
|
Online – GitHub – microsoft/AI-For-Beginners: 12 Weeks, 24 Lessons, AI for All!
Gratis cursus AI voor beginnelingen. Enig nerdgehalte.
|
Geniet … |
18-28 augustus, Groningen – Noorderzon 2022
Mijn Noorderzontips voor de eerste week: Mariano Pensoti en Grupo Marea over hoe we ons verleden herinneren en hoe we vooruitkijken naar de toekomst en Wichaya Artamat, de Thaise verbeelding van de twee vreemde jaren die we achter de rug hebben.
|
Online – Reclames van de Geesink studio (1942-1972)
Joop Geesink richtte in 1942 een reclamefilmstudio op die honderden poppen-animatiefilms en live-actionfilms maakte. Eye heeft een deel van deze collectie geconserveerd en gedigitaliseerd. Kijkplezier!
|