TOT Nieuwsbrief – 20 september 2017
Ontdek wie rijk wordt van ellende, geniet van vergankelijkheid, bereid je voor op de toekomst, word wakker en verander, kijk om je heen en zet je verhaal in beeld op de kaart. Raak aan alle kanten van slag en deins niet terug voor gevaar. TOT Nieuwsbrief – 20 september 2017.
Lees … |
Storytelling – These Are The Criminals and Corporations That Have Gotten Really, Really Rich Off The Refugee Crisis
Is het een website? Een documentaire? Een infographic? Het is in ieder geval een aangrijpend voorbeeld van online storytelling over de bloedstollende roofjacht op geld over de ruggen van mensen op de vlucht.
|
Kunst – Gustav Klimt Paintings Recreated by Photographer Inge Prader
Hier kan ik echt veel te lang naar kijken. Foto’s naar de kunstwerken van Gustav Klimt. Zoek de verschillen, geniet van de overeenkomsten.
|
Kunst – Gallery: The art and architecture of Burning Man 2017
Ooit een klein zonnewendefeestje, nu een giga jaarlijks kunstevenement waar ik stiekem best wel eens zou willen kijken: Burning Man. Zeker als je deze foto’s ziet van alle tijdelijke kunst die midden in de woestijn wordt opgebouwd (en ook nauwgezet weer afgebroken en opgeruimd).
|
Marketing – How computer vision may impact the future of marketing
Omdat computers langzamerhand plaatjes leren lezen, opent dat een nieuwe wereld voor marketeers. Plaatje van Annie M, kleine overlay van een advertentie voor de musical, bijvoorbeeld. Artikel met drie mogelijke toepassingen.
|
De blinde vlek van de cultuursector
Roy Cremers gooit de knuppel in het hoenderhok. Het gevaar ligt op de loer dat de cultuursector hopeloos achterblijft en zichzelf overbodig maakt. Wil de sector relevant blijven en zijn eigen toekomst veiligstellen, dan moet er iets fundamenteels veranderen, schrijft hij.
|
Virtual reality – Get a closer look with Street View in Google Earth VR
Google voegt weer een kekke optie toe aan Earth VR: 360° foto’s uit 85 landen waar je zo in kunt duiken. Bekijk wat voorbeelden.
|
Storytelling – How Snapchat’s Map Helps Us Navigate Natural Disasters
Foto’s zijn verhalen die we elkaar vertellen. Dat bleek helemaal bij de overstromingen in Houston. Longread over hoe Snapchat met zijn kaarten slimmer en innovatiever dan Instagram is dat deze mogelijkheid juist weer afgeserveerd heeft.
|
Kaartverkoop – Ticketmaster Has a Plan to Get Rid of Tickets
Ergens binnenkomen door je telefoon tegen een paal te houden. Lekker snel, handig, fijne innovatie van de grooste kaartverkoper. Maar we geven er ook weer een stuk privacy mee weg. Ticketmaster weet dan precies met wie je gaat bijvoorbeeld.
|
Bezoek … |
21 september, Amsterdam – Odorama: Animal Smell – Mediamatic
Onderschat zintuig: geur. Tijdens het Odorama in Amsterdam staat het centraal en dan meer specifiek geur bij dieren en hoe die verschilt van de onze. Veel te beluisteren, te zien én te ruiken.
|
27 september, Eindhoven – Digital Wednesday #8 – Digital & B2B Tickets
Hoe verhoudt (digital) marketing zich tot de salesorganisatie en is digital marketing bij B2B wel zo anders dan bij B2C? Drie presentaties deze woensdag waarin dit onderwerp centraal staat.
|
Geniet … |
Vanaf 22 september, tournee – N.E.W.S.
Een avondvullende voorstelling door vier slagwerkers en de animatiefiguur Lina. Met medewerking van plaatselijke drumbands, fanfares en harmonieën. De zinderende compositie van Jeroen de Rijk licht telkens één van de vier slagwerkvormen uit, ondersteund door filmbeelden over de percussionist en een windstreek.
|
24 september, Amersfoort – VERO – Deborah Colker Dance Company
Eenmalig in Nederland! Werk van de Braziliaanse choreograaf Deborah Colker, die ook de choreografie voor de opening van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro verzorgde. Enorm decor, spectaculaire stunts. Hopelijk komen ze nog een keer terug voor een tournee, maar voorlopig is dit je enige kans om de voorstelling te zien. Zie ik je daar?
|
T/m 14 oktober, Amsterdam – Gallery Vriend van Bavink | Anne-Jan Reijn : Ailes Noires, Eau d’Alarme
Het werk van Anne-Jan Reijn gaat over de perceptie van gevaar. De kunstenaar plaatst de bezoeker in een directe confrontatie met gevaar, een zeer dynamische situatie met maatschappelijke aspecten. En daarnaast is hij receptionist bij de Stadsschouwburg Amsterdam :-).
|