TOT Nieuwsbrief – 21 juni 2017
TOT Nieuwsbrief – 21 juni 2017.
Lees … |
Internationalisering – Het geheim achter het wereldwijde succes van Sensation White Een goed idee in Nederland kán een goed idee zijn in het buitenland. ID&T exporteerde met succes het dancepartyconcept Sensation White.
|
Kaartverkoop – Ticketmaster considering looking at people’s social media before allowing them to buy tickets Kaartje kopen voor Radiohead? Alleen als uit je tweets en Facebooklikes blijkt dat je fan bent! Het is een optie natuurlijk, maar ik weet niet of dit de manier is om doorverkoop te stoppen …
|
Sociale media – “Good click harvest this year…” Vorige week nog liet ik je de like-o-maat zien in een Russische supermarkt. Met tien dollar kun je via een ‘klik-boerderij’ echt een serieuze hoeveelheid kliks krijgen op je filmpjes of posts. Je zou niet de enige zijn: zelfs overheden zetten er budget voor in. Maar het blijft een slecht idee.
|
Beeldende kunst – Work in progress: Portraits of Imaginary People Mike Tyka maakt kunst met behulp van neurale netwerken en wat hij zelf deepdream-like appraoches noemt. Het ene netwerk verwerkt data en produceert iets nieuws dat daarop gebaseerd is. Het tweede netwerk controleert het eerste. Dat levert fascinerende portretten op.
|
Humor – Bored programmers on Reddit are competing to design the shittiest volume slider Met dobbelstenen rollen om het volume willekeurig te regelen. Meer controle ? Maak een cijfer door stipjes bij elkaar te slepen. Dit krijg je als een programmeur zich verveelt: de meest onhandige volumeregelaars ever. Verveel jij je? Klik door naar nog meer programmeurshumor.
|
Marketing – Relatiemarketing bij theatergezelschap Tryater Wie komen naar welke voorstellingen en hoe kunnen we ze beter bereiken. In deze leerzame case deelt theatergezelschap Tryater het ontwikkelingsproces van zijn relatiemarketingstrategie. Belangrijke les: stel je doelen scherp!
|
Deep-learning – Marimba-playing robot composes and hammers out its own tunes Deze marimba spelende robot schrijft zijn eigen composities en voert die vervolgens zelf uit. Deep-learning: de robot krijgt muziek als input en maakt daar zelf output van. Weet nog niet wat ik van die eerste twee stukjes moet vinden, ze klinken wat hapsnap. Maar hoe is dat straks na 1000 muziekjes?
|
Cultuur – Different languages: How cultures around the world draw shapes differently Teken je een cirkel met de klok mee of tegen de klok in? Het verschil is cultureel bepaald, net als hoe je op je vingers telt. Interessante long-read over iets wat ogenschijnlijk van alle landen is: een rondje tekenen.
|
Bezoek … |
28 juni, Utrecht – The Sixth Screen – SMC030 ‘Basic&Beyond’ – SMC030 | Social Media Club We kijken steeds minder tv. Ik zelfs nooit meer. Ik bedoel: live de uitzendingen op het moment dat ze uitgezonden worden. Natuurlijk kijken we wel naar Uitzending Gemist via Chromecast, films op Cinetree, documentaires op Netflix, vloggers op YouTube. Drie sprekers over de verschillende schermen en hun rol in ons leven.
|
13 – 15 juli, Amsterdam – Neo-Futurist Dinner: Me and Chef Watson Een smakelijke experiment (althans dat is te hopen): een avond uit eten waarbij een computerprogramma bepaalt wat er op tafel komt gebaseerd op de moleculaire en chemische karakteristieken van de smaken.
|
Geniet … |
4-15 juli, Amsterdam – Beytna Julidans komt er weer aan met een bomvol programma. Hier alvast een tip uit de eerste week: Beytna in Bellevue op 7 en 8 juli. Ga op bezoek bij een Libanees, een Belg, een Japanner en iemand uit Togo en geniet van heerlijk geurend eten (door een mens gekozen). Ik kijk ernaar uit!
|
T/m 2 juli, Eindhoven – #ViralVandals Graffiti is vooral dankzij het internet aan een langzame dood ontsnapt. ‘Spuiters’ leggen steeds vaker hun acties vast met digitale verspreiding in gedachten.
|
T/m 3 september, Amsterdam – Puck & Hans – couture locale
Exclusief en speels waren de creaties van het iconische Nederlandse modeduo ‘Puck & Hans’, vooral bekend in de jaren 70, 80 en 90. Tentoonstelling met niet eerder getoonde kledingstukken van particulieren.
|