TOT Nieuwsbrief – 21 maart 2018
Maak de klantreis en ga een stukje autorijden in plaats van nog een serie bingewatchen. Pas Twitter aan en stop met Facebook (geen nieuws, ik weet het). Speel met robots en werk aan je reputatie. Kijk rond in Egypte en geniet nog één keer van het met de hand rood kleuren van je favoriete vakje vandaag, want wie weet is het de laatste keer! TOT Nieuwsbrief – 21 maart 2018.
Lees … |
Kaartverkoop – Ticketing Professionals Conference 2018
Ticketing Professionals Conference 2018 ging natuurlijk over dynamic pricing, illegale wederverkoop en blockchain, hacken en de nieuwe privacywet. Maar één onderwerp sprong er uit: de klantreis van nu. De mobiele webshop moet helemaal anders. Daarover schreef ik dit artikel.
|
Innovatie – Nederlandse uitvinding maakt jouw Netflix & chill minder energieverslindend
Een filmpje kijken op Netflix verbruikt net zo veel energie als dertig kilometer reizen in een gemiddelde benzineauto. Geen fijn idee voor een treinreiziger als ik. Gelukkig is er een Nederlandse uitvinding: photonen; chips die op licht werken. Energie-commissaris Ruud Koornstra blogt erover.
|
Sociale media – The Case Against Retweets
Meer rust, geen herhalingen, minder messenslijperij. Een kleine tweak aan Twitter zou zo maar het verschil kunnen maken, bepleit journalist Alexis Madrigal.
|
Sociale media – How Trump Consultants Exploited the Facebook Data of Millions
Au. 50 miljoen Facebookprofielen in handen van één bedrijf. En het was ook niet alsof dat op die data ging zitten. Cambridge Analytica ging er lekker mee aan de haal om Trump aan de overwinning te helpen. Gedegen onderzoeksjournalistiek van The NYTimes en The Observer.
|
Theater – The Gaze Of The Robot: Oriza Hirata’s Robot Theatre
Voorstellingen waarin robots laten zien wat ze wel niet allemaal kunnen, kennen we al een tijdje. Oriza Hirata gaat verder. Hij onderzoekt in zijn performances de fundamentele kwesties van een wereld waarin mens en robot samen moeten bestaan.
|
Informatie – Say goodbye to the information age: it’s all about reputation now
Hoe meer informatie er beschikbaar is, hoe afhankelijker je wordt van anderen om een keuze te maken daaruit. Nieuwsbrieven als deze zijn er een goed voorbeeld van. Als trouwe lezer vertrouw je erop dat ik uit de zee van informatie jou moois voorschotel. Filosoof Gloria Origgi onderzoekt wat die verschuiving van informatie naar reputatie betekent.
|
Innovatie – Is Agora The Long Awaited Transparent Technology for Elections?
Bij blockchain gaat het al snel over cryptovaluta als Bitcoins, maar de mogelijkheden zijn ook in te zetten om de democratie te versterken. Zoals bij anoniem digitaal stemmen.
|
Kunst – Make way for Egypt’s Independent Contemporary Performing Arts
Hedendaagse kunst is niet direct het eerste waar je aan denkt bij Egypte. Toch floreert die in Alexandrië en Cairo. Mooi lang artikel over hoe dat nou toch kan.
|
Bezoek … |
28 maart, Eindhoven – Digital & Influencermarketing – Digital Wednesday
Iedereen die mensen weet te boeien en aan zich weet te binden, kan anderen beïnvloeden. En daar spelen bedrijven graag op in, omdat advertenties steeds minder effectief zijn. Digital Wednesday gaat over influencer marketing.
|
13 april, Amsterdam – Beeld, beeld en – welja – nog meer beeld – Freelance Fridays
Beeld is tegenwoordig alomtegenwoordig. Zonder beeld geen leven, lijkt wel. We zijn taal zelfs hier en daar aan het vervangen door beeld, waardoor het overal een visueel ? wordt.
|
Geniet … |
21 maart, Breda – NeoArctic – Hotel Pro Forma
Het Deense gezelschap Hotel Pro Forma is een oude bekende: hun Operation Orfeo is één van de mooiste voorstellingen die ik ooit heb gezien. NeoArctic klinkt veelbelovend: een spannende multimediaproductie met het Lets Radiokoor over klimaatverandering, urbanisatie en digitalisering. Alleen in Breda te zien.
|
4 april, Eindhoven – KHÔRA – Dance Company Nanine Linning / Theater und Orchester Heidelberg
Nanine Linning is gefascineerd door Plato’s idee van een khôra: een oneindige ruimte met een onbegrensd potentieel. In een hernieuwde samenwerking met design-multitalent Bart Hess creëert Linning in KHÔRA een dergelijke ruimte op het toneel, in een spectaculair decor, met verbluffende videoprojecties en eetbare kostuums. Ook te zien in Utrecht, Heerlen en Rotterdam.
|
Tatung 100 on Vimeo
Mooie animatie om de honderdste verjaardag te vieren van Tatung, een Taiwanese producent van consumentenproducten.
|