Veel geld verdienen is ook niet alles, een museum hoeft niet voor altijd te zijn, 40 uur werken maakt dat je onnodig geld uit geeft, TikTok is bepaald geen Belgisch kleuterprogramma, biometrische gegevens kunnen je je identiteit ontnemen en andere levenslessen in TOT Nieuws van deze week. TOT Nieuwsbrief – 22 januari 2020.
Lees … |
Interview met Sanne Kanis die jarenlang in de techwereld werkte. Het harde werken en vele geld leidde tot uitwassen waar ze een roman over schreef. Ze zegt dat bedrijfscultuur niet moet gaan over de vraag of je een bepaalde app kunt bouwen, maar of je ’m moet bouwen.
|
Hoe zorg je als festival dat je je doelgroep ook buiten de festivalperiode prikkelt? LIFF zet een pop-upmuseum in: Film Museum Leiden. [Het museum] was een verrijking van onze programmering, een verdieping van ons aanbod en een manier om publiek langer en vaker iets te bieden dat aandacht verdient.
|
De kritiek in de appstore is dat 3,49 voor een kwartiertje spelen te veel is, maar feit is dat je een prachtig geanimeerde game krijgt die je aan het denken zet. Wat drijft de massa? Het is spel maakt deel uit van een drieluik met ook een film en een museale installatie.
|
De werkweek van 40 uur is ontworpen om mensen meer geld te laten uitgeven aan dingen die ze niet echt nodig hebben, zegt schrijver en ondernemer David Cain. Hij ervaart het zelf nu hij na 8 maanden reizen weer een baan heeft.
|
Als je even niet opgelet hebt, kun je zo maar TikTok gemist hebben. Maar alleen al in Nederland zijn er een dikke 1 miljoen actieve gebruikers van dit van oorsprong Chinese platform. Bijna allemaal onder de 25 jaar. Via TikTok worden gigantische muziekhits geboren.
|
Digitale identificatie, verrijkt met biometrische gegevens, is natuurlijk hartstikke handig voor overheden. Maar er zitten ook haken en ogen aan, sommige onverwacht. Zo bedreigen ze juist je identiteit. Lang artikel op The Correspondent, de internationale variant dus.
|
Een wereldkaart lijkt objectief, maar wat ‘boven’ is, wat al dan niet afgebeeld is, enzovoort – alles is gebaseerd op de subjectieve keuzen van de kaartenmaker. The Decolonial Atlas representeert de wereld eens anders, zodat je er met frisse ogen naar kijkt.
|
Een effect van sociale media waar nog weinig over bekend is, is de onmogelijkheid te breken met je verleden en eerdere identiteiten. En daarmee kom je onder andere aan de vrijheid die je als puber en jongvolwassene zou moeten hebben om te experimenteren en fouten te maken.
|
Bezoek … |
Internetpionier en directeur van De Waag Marleen Stikker legt op 23 januari uit dat het internet kapot is, én hoe we het kunnen repareren.
|
Avond met Restaurant de Klub en creatieve broedplaats Vechtclub XL. Je krijgt naast een seizoensgebonden viergangendiner ook muziek, film, dans, literatuur of theater voorgeschoteld.
|
Geniet … |
Hoe kunnen mensen ondanks hun verschillen samenleven? Hoe kunnen we ons bewuster zijn van processen die ons uit elkaar drijven en dichter tot elkaar brengen? The Inclusion of the Excluded is een surrealistische ervaring vol sociale rituelen en kunstperformances.
|
De dansende jongleurs en jonglerende dansers van Gandini Juggling zijn terug met perfectie tot op de millimeter, timing tot op de seconde, beelden vol fysieke en ruimtelijke schoonheid. Spring biedt betoverende visuele esthetiek, met opnieuw bal, kegel en ring als basismateriaal.
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…