Of het nu gasten, klanten of bezoekers zijn – van concertbezoek wordt iedereen beter. Een virtueel concert is cool maar scoort geen 10 punten. En waarom cultuur geen underdog is.
Lees … |
Mooi voorbeeld van open online wereldwijde samenwerking: gezondheidswerkers in Sao Paulo zetten een systeem op om de hele wereld te laten meedenken over een open gezondheidszorg, en wat te doen tegen het Zika virus? Dit is hun Google document waarin iedereen voorbeelden van open gezondheidszorg kan delen.
|
Kijkje in de keuken van Google Cultural Institute, waar kunstwerken worden gearchiveerd voor de toekomst en gedeeld met het publiek.
|
Marketing – Alles wat je moet weten over WhatsApp-marketing WhatsApp in de marketingmix? Doe (nog) maar (even) niet. Lees hier waarom.
|
Bill Gates zei ooit: “Heb ik een moeilijke klus, dan laat ik die door een lui persoon doen.” Leuk interview met Pim Betist, de man achter SellABand, die vertelt hoe hij in 10 jaar ondernemen steeds efficiënter ging werken.
|
Marketing – Death to “Patrons”: What is Your Theater Calling Its Customers? “Een hoer heeft klanten, wij hebben gasten” roept een bevriende theaterdirecteur regelmatig. Ook in de Engelstalige wereld speelt de discussie hoe je de theaterbezoeker noemt. Patrons, visitors, customers, of toch guests?
|
10 redenen waarom een kaartje voor een concert elke cent waard is. Aanstekelijk artikel!
|
Big Data kan nog zo geavanceerd zijn, de zaken waarop het misgaat zijn bijna open deuren: met de verkeerde gegevens, mensen of technieken, zoeken naar de oorzaak van het verkeerde probleem. We zijn hardleers!
|
Interessant om te lezen hoe het Children’s Museum of Pittsburgh klantgegevens verzamelt, beheert, koppelt en gebruikt.
|
NYC Parks, exploitant of de parken in New York, gaat live concertenvia Virtual Reality naar een nog groter publiek brengen. Camera op het toneel en klaar – of wat er nog meer bij komt kijken.
|
Mascha Selhorst is Hoofd Marketing, PR en Relaties bij Theatergezelschap Vis à Vis. Ze komt uit het bedrijfsleven en constateert dat de culturele sector zichzelf neerzet als underdog. Niet nodig, zegt ze: “Door werkervaring in het bedrijfsleven weet ik dat het gras daar zeker niet altijd groener is. Vaak wordt er vanuit het bedrijfsleven juist met afgunst gekeken naar de culturele sector, waar wordt gewerkt met veel meer passie en betrokkenheid van klanten. Laten we dat koesteren en er trots op zijn.”
|
Computersimulatie – Synthia, the virtual driving school for autonomous cars Computer Vision Center in Barcelona maakte een rijschool voor zelfrijdende auto’s: “A detailed, video game-like simulation of a city environment called Synthia is proving a cheap and highly effective way of training AIs for self-driving cars quickly, cheaply, and with nearly no human input.” Uitleg met screenshots over hoe Synthia is gemaakt.
|
Hoe het Noordbrabants Museum zich in korte tijd succesvol transformeerde van offline naar online.
|
Sponsordeal tussen Hyundai en het Van Gogh gaat over heel praktische zaken: broodnodige vertalingen voor het toegenomen Koreaanse bezoek aan het museum.
|
Bezoek … |
Eduvision organiseert een webinar over Big Data en Open Data in de Publieke Sector. Laat je in een uur gratis bijspijkeren.
|
7 juli, Utrecht – The Kick #15 – Arts & Crafts Netwerk The Kick te gast bij Strand Oog In Al. Korte krachtige presentaties over “het ambachtelijke, en in sommige gevallen kunstzinnige, werk van mensen uit de creatieve industrie”. ’t Was in een uur uitverkocht maar je kunt op de wachtlijst.
|
Geniet … |
Kom kijken naar de grote dansnamen van de toekomst!
|
Julidans komt eraan! Dit is één van mijn persoonlijke favorieten: “Pere Faura danst zijn herinneringen aan vier iconen uit de dans en geeft er zijn commentaar op: de tapdans uit Singin’ in the Rain en de discodans uit Saturday Night Fever, maar ook de eigentijdse dans uit Anne Teresa De Keersmaekers Rosas en het klassieke ballet van De stervende zwaan.”
|
Nog een Julidans favoriet, in het Erasmuspark, met 60-80 Amsterdamse performers: “De Uruguyaanse videokunstenares en choreografe Tamara Cubas (1972) laat op de dansvloer graag ontmoetingen ontstaan tussen mensen van verschillende achtergronden. Wat gebeurt er als je een groep onbekende mensen, met een heel andere identiteit en een heel andere achtergrond, bij elkaar zet? Hoe vormen zij een groep, een massa? Hoe blijven ze daarbinnen zichzelf? Hoe ontstaan machtsverhoudingen?”
|
In Boijmans Van Beuningen: monumentale installatie ‘Notion motion’ (2005) van de Deens-IJslandse kunstenaar Olafur Eliasson. “Deze installatie bestaat uit drie verschillende lichtprojecties die de wisselwerking tussen licht en water toont en telt maar liefst 20.562 liter water, 800 vlonderdelen en drie lampen.” Klinkt intrigerend!
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…