De TOT nieuwsbrief van 23 november 2016
Maak jezelf slimmer door te lezen over kunstmatige intelligentie, verdiep je in de juiste prijs voor een kaartje, foeter mee op Facebook, laat je bijpraten over citymarketing en bekijk dansers verstild en onweerstaanbaar als de beelden van Rodin. De TOT nieuwsbrief van 23 november 2016.
Lees … |
Kunstmatige intelligentie – How artificial intelligence is transforming marketing Marketeers compleet vervangen door kunstmatige intelligentie – dat zien de experts aan het woord in dit artikel niet snel gebeuren. Maar dat hun werk zal veranderen, staat buiten kijf. Verhalen maken – dat blijft het werk van creatieven. Welke kop het beste werkt, zoekt AI voor je uit.
|
Kunstmatige intelligentie – From Reactive Robots to Sentient Machines: The 4 Types of AI Het Witte Huis bracht onlangs een rapport uit over KI, maar ging volgens onderzoeker Arend Hintze voorbij aan een aantal belangrijke principes: die welke nodig zijn om ervoor te zorgen dat machines op een gegeven moment daadwerkelijk naast ons lopen.
|
Ticketing – Spotify unveils email recommendations, TM tie-up Spotify is onverwacht gaan samenwerken met Ticketmaster. Bij mails met tips voor concerten vind je nu links naar de kaarstverkoop via Ticketmaster. Van Songkick, in feite een concurrent van Ticketmaster, gebruikt Spotify wel nog de database voor concertoverzichten.
|
Big Data – Extraction of opinions from free text In recensies staan meningen, tips, beoordelingen vaak door elkaar. Door zinsdelen heel zorgvuldig te ’taggen’, kun je de meningen van de feiten scheiden en zo veel informatie oogsten.
|
Ticketing – Eventbrite CEO talks 2017 profitability and secondary ticketing De woorden van EventBrite directeur Julia Hartz zijn me uit het hart gegrepen: het aanbieden van je eigen tickets tegen de juiste prijs is een uitstekend wapen tegen secondary ticketing (doorverkoop van tickets tegen woekerprijzen).
|
Marketing – Facebook ‘fesses up to fudged ad metrics … again Nou, lekker dan. Facebook heeft toegegeven de afgelopen twee jaar een verkeerde voorstelling van zaken te hebben gegeven. In de optelsom voor het organische bereik van een pagina waren ten onrechte ook terugkerende bezoekers meegenomen. Zucht. Het was ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurde…
|
Marketing – How Our Brains Process Different Kinds of Content Fraaie infographic die helpt om te kiezen tussen geschreven, grafische of interactieve content op basis van je doelen.
|
Bezoek … |
23 november, Utrecht – SMC030 #cutthecrap: Big City Vanavond kun je aanschuiven bij Social Media Club 030 in het Stadskantoor naast het Centraal Station, waar het gaat over de grote stad. Citymarketing en meer.
|
15 december, Utrecht – Gratis kennisbijeenkomst CRM in de cultuursector Op 15 december organiseert Cultuurmarketing een gratis kennisbijeenkomst over CRM in de cultuursector. Luister naar de lessen die drie organisaties hebben opgedaan in de afgelopen tijd.
|
Geniet … |
9 t/m 17 december, tournee – African Angels De zangers van het Cape Town Opera Chorus komen weer naar Nederland met hun nieuwe programma. Geen glamour en glitter maar prachtige warme aanstekelijke vocale muziek. TOT doet de techniek.
|
T/m 5 februari, Utrecht – Craigie Horsfield Deze expositie staat bovenaan mijn lijstje: “de verstilde werken van de wereldberoemde hedendaagse kunstenaar Craigie Horsfield in het Centraal Museum te Utrecht”. Bekijk het filmpje en je bent om.
|
T/m 30 april, Groningen – After Rodin – Erwin Olaf Erwin Olaf maakte in opdracht van het Groninger Museum een serie foto’s van dansers bij het Het Nationale Ballet, geïnspireerd op de beroemde beelden van Auguste Rodin. Natuurlijk moet je ook de beelden van Rodin zien, maar dat wist je al. De collega’s van Rapenburg Plaza tekenden voor de belichting.
|