Ontdek hoe wiskunde je een betere marketeer maakt, maak museumbezoek een ervaring rijker, bepaal of je genoeg verdient, wees je bewust van de gevaren van gehackte tools, bedrijf activisme vanuit de lucht en laat snaren je beroeren. TOT Nieuwsbrief – 25 januari 2017.
Lees … |
Wiskunde heeft meer met marketing te maken dan je in eerste instantie misschien verwacht. Je hebt er ook meer aan bij effectieve marketing dan je misschien denkt. Artikel voor de nerds onder ons (waaronder ik mezelf ook reken).
|
Dat de kaartjes voor U2’s The Joshua Tree Tour 2017 hard zouden gaan was te verwachten, 900 euro per kaartje? En dat nog voordat de officiële verkoop is gestart is? Kras. Ticketmaster doet de verkoop en de bewuste kaarten stonden op Seatwave – ook van Ticketmaster. Dus wie krijgt de zwarte piet? Precies. Het verweer: “Wij bepalen de prijzen niet op Seatwave, we faciliteren alleen.” Omstreden praktijken.
|
Door de mummie heen naar het skelet kijken. De felle kleuren zien van een antiek relief. Google Tango maakt het nu mogelijk een rondje museum een extra laagje werkelijkheid te geven. De eerste augmented tour is in het Detroit Institute of Art te beleven. Benieuwd welk museum in Nederland er als eerste mee aan de slag gaat.
|
Wat verdien jij? Grote kans dat je het me niet vertelt (en ik jou trouwens ook niet). Dat maakt het lastig onderzoeken wat er precies betaald wordt in de cultuursector en of het inderdaad zo beroerd is als iedereen denkt. En hoe zit het met de disciplines? Kun je beter in de klassieke muziek zitten of in het theater. En werken in loondienst of als zzp’er? Boeiende longread van Stan van Herpen in Mest.
|
Het is natuurlijk hartstikke handig als je onderweg naar huis met een app de verwarming alvast aan kan zetten. Maar wat als iemand die jou niet mag het systeem hackt en de verwarming automatisch op standje bejaardentehuis zet? Of, nog veel enger: de batterij van je pacemaker snel leeg laat lopen. Goed dat er subsidie is om te onderzoeken hoe je the Internet of Things beveiligt tegen hacks.
|
Begin februari komen ze naar de Stadsschouwburg Amsterdam voor Brandstichter 2017. Lees hier alvast een recensie van hun werk en wat daar technisch zoal bij mis kan gaan.
|
De ene abonnementenservice maakt winst, de ander niet, of nog niet – zoals Spotify zelf denkt. Hoe dat komt heeft te maken met de manier waarop de contentkosten verwerkt zitten in de bedrijfsstructuur. Een longread voor financial wizards.
|
Kunst geef ik dit blokje als tag mee, maar het had ook Vandalisme kunnen heten. Hangt van je perspectief af. Spannend is het hoe dan ook: graffiti met een drone. Niet nieuw trouwens, maar voor het eerst lukt het om letters te schrijven. Trump was het eerste slachtoffer. Maar de software komt vrij beschikbaar, dus Rutte: berg je maar in je torentje en houd een katapult bij de hand…
|
Bezoek … |
Interessante namen op dit big data event in Amsterdam: Barbara Koop van Funda, data expert David Stephenson en dan komt er nog iemand van Booking.com.
|
“Topsprekers van binnen en buiten de culturele sector delen hun ervaringen over het inzetten van een gedegen klantstrategie en de te verwachten resultaten.” Beetje prijzig, maar dan heb je wel de kopstukken op het gebied van CRM en cultuur bij elkaar. It’d better be good …
|
Geniet … |
Je bent nog net op tijd voor de laatste twee voorstellingen van The Boy With Tape On His Face. Hij zegt geen woord, weet met simpele middelen een wereld te scheppen en laat mensen uit het publiek onverwachte dingen doen. Gun jezelf een avondje ongecompliceerd plezier!
|
De Flamenco Biënnale gaat alweer het laatste weekend in. Zangeres Rocío Marquez schittert zondag nog één keer in Fantasía para Violonchelo y Flamenco voor een uitverkocht Muziekgebouw aan ’t IJ. Morgenavond presenteert ze in de intimiteit van het Bimhuis haar eigen nieuwe CD ‘El Niño’. Een avond waar ik bijzonder naar uitkijk.
|
“De wervelende en sierlijke dans van bailaora Mercedez Ruiz en de spontane, volkse stijl van ‘veteraan’ Diego de la Margara vullen elkaar prachtig aan op muziek van Alfredo Lagos en Santiago Lara, de twee topgitaristen van dit moment. Een swingend eerbetoon aan Jerez de la Frontera, een van de oude kweekvijvers van de flamenco.” Exclusief te zien in Utrecht. ’t Is dat ik bij Rocío in Amsterdam ben, anders ging ik zeker naar Made in Jerez.
|
Een laatste Flamenco Biënnale-tip: José Valencia En Directo in Muziekgebouw aan ’t IJ. Aangekondigd als ‘een van de grootste flamencozangers van deze tijd’. Kom vooral een halfuurtje eerder om in de foyer mijn favoriete danseres Leonor Leal te zien, begeleid door Maya Fridman op cello.
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…