TOT Nieuwsbrief – 26 juni 2019
Ontdek hoe het is om als vrouw in de theatertechniek te werken, hoe het kan dat de tijd steeds harder voorbijvliegt, hoe je data organiseert, hoe je data leest, wie je moet aannemen, hoe je je systemen beschermt, hoe je naar kostuums kunt kijken en hoe je weer op de hoogte bent: door TOT Nieuws te lezen. TOT Nieuwsbrief – 26 juni 2019.
Lees … |
Emancipatie – Vrouw in de theatertechniek – Lichttafels en lippenstift
Hoe is het om als vrouw tussen allemaal mannen te werken? Is het belangrijk dat er meer vrouwen in de theatertechniek komen? Een studente journalistiek wilde het weten voor haar afstudeerproject en ik gaf mijn antwoorden in een eigen artikel.
|
Infographic – Why Time Flies
Mooi gevisualiseerd waarom een zomervakantie eindeloos duurt als je jong bent en voorbijvliegt als je 50 bent (wat ik kan bevestigen nu ik 50+ ben).
|
Data – Fans Are Better Than Tech at Organizing Information Online
Of gebruikers de vrijheid geven zelf tags te maken of ze latenkiezen uit een beperkt aantal. Beide systemen om informatie te ordenen hebben nadelen. Met zogenaamde tag wranglers,vrijwilligers die tags handmatig ‘sorteren’, heeft Archive of Our Own de perfecte tussenweg ontwikkeld.
|
Data – The New York Times has a course to teach its reporters data skills, and now they’ve open-sourced it
Als journalist moet je (steeds beter) uit de voeten kunnen met datasets. De New York Times ontwikkelde voor medewerkers een cursus van drie weken (elke dag twee uur!) die nu voor iedereen toegankelijk is.
|
Marketing – Johan Idema: ‘Het belang van impactonderzoek kan niet worden overschat’
Hartverscheurend! Magistraal! Adembenemend! In advertenties worden voorstellingen vaak met dit soort superlatieven gepromoot. Logisch, maar meet dan wel of die beloften waargemaakt worden, bepleit Johan Idema (ook bekend als onze opdrachtgever bij De Grote Kunstshow).
|
Personeel – The benefits of being an outsider: Why brands are hiring marketers with no sector experience
Ervaring in het werkveld is niet altijd een pre bij vacatures. Bij marketing zijn het juist de outsiders die in staat zijn een frisse blik op het werk te werpen.
|
Cultuur – How Tech Redefined the Experience of Culture
Games en sociale media hebben hun plek veroverd binnen de cultuur. Maar anders dan films, theaterstukken en romans die meestal naar een catharsis toe werken, zijn die er juist op uit om je in een min of meer vast ritme steeds de zelfde ervaring te geven.
|
Cultuur – Minister stuurt rekening fair practice naar initiatiefnemers
De uitgangspuntenbrief die minister Van Engelshoven vorige week presenteerde, viel in goede aarde. Wie echter de plannen goed bekijkt, ziet bezuinigingen, verdere aristocratisering en een klap in het gezicht voor de initiatiefnemers van fair practice.
|
Bezoek … |
27 juni, Utrecht – Uitreiking Cultuurmarketing Awards op 27 juni 2019 – Cultuurmarketing
Op deze dag worden de prijzen voor de meest creatieve, effectieve en innovatieve marketingcases in de kunst- en cultuursector uitgereikt. De twaalf genomineerden presenteren hun cases aan de vakjury en aanwezige vakgenoten.
|
1 juli, Woerden – VSCD – Cybersecurity Evenement
Een menselijke fout, een technische misser of een hack: voor je het weet heb je te maken met een cyberincident. Veel cultuurorganisaties denken: ‘mij overkomt het niet‘. De realiteit is anders.
|
Geniet … |
29 juni en 6 juli, Amsterdam – Fashion statements in het Amsterdam Museum
Een tentoonstelling over mode en identiteit vroeger en nu met ruim 75 historische kostuums. Zes hedendaagse ontwerpers, waaronder Karim Adduchi, Marga Weimans en Bas Kosters kijken er met een eigentijdse blik naar.
|
2-14 juli, Amsterdam – Julidans 2019 | July 2 – 14 – International festival for contemporary dance
Julidans presenteert de grote meesters en de enfants terribles van de hedendaagse dans. Voorstellingen en een uitgebreid randprogramma met workshops, nagesprekken en ontmoetingen. Komende weken geef ik een aantal voorstellingstips!
|