TOT Nieuwsbrief – 27 februari 2019
Duik in je eigen en andermans dromen, sorteer landen op van alles en nog wat, innoveer met zijn allen, leer terwijl je werkt, bestudeer Rembrandts netwerk en snoep met je ogen van voedselfotografie. TOT Nieuwsbrief – 27 februari 2019.
Lees … |
Data – Sleep & Dream Database | Find the Meaning of Your Dreams
Een enorme database met dromen om doorheen te wandelen. Doe zelf onderzoek, kijk hier een BBC filmpje met wat het meeste voorkomt (de kleur wit, je moeder, geld), of draag zelf data aan door dromen te delen met de onderzoekers.
|
Datavisualisatie – An alternative data-driven country map
Meer speelgoed. Dit algoritme groepeert landen op basis van gegevensets die je kunt aanpassen en zelf aan of uit kunt zetten. De werking wordt prima uitgelegd, dus ga vooral even proberen.
|
Innovatie – De Cirkel van Innovatie
Kunstenaar Roos Groothuizen duikt in de wereld van surveillance-kapitalisme: hoe zorgen we ervoor dat burgers en beleidsmakers een rol spelen in de innovatieprocessen van techbedrijven?
|
Educatie – Making Learning a Part of Everyday Work
Leren is belangrijk, vindt iedereen, maar niet urgent. En dus komt het er niet van. Tenzij je wat van deze tips toepast in je dagelijks leven. Eentje volg je al: schrijf je in voor waardevolle nieuwsbrieven.
|
AI – 2040: How technological innovation will have changed our lives and society
Aardige voorspelling van hoe kunstmatige intelligentie er in 2040 voor zou kunnen zorgen dat we gezond en fit blijven. Via een digitale tweelingzus van onszelf, bijvoorbeeld, die waarschuwt als er iets mis dreigt te gaan.
|
Kaartverkoop – Richard Howle: The secrets behind how producers price West End tickets
Elke productie op West End is een financieel riskante onderneming en veel hangt af van de ticketprijzen. Richard Howle laat zien wat de overwegingen zijn. Zo moet er altijd een middentarief zijn, ook al worden die kaartjes nauwelijks verkocht. Het is de brug tussen goedkoop en duur.
|
Cultureel erfgoed – A Regime Conceals Its Erasure of Indigenous Armenian Culture
Een verhaal om ongelooflijk droevig van te worden. Oude Armeense cultuur wordt op grote schaal vernietigd. Die zestiende-eeuwse kruisstenen op het plaatje hiernaast? Weg.
|
Theater – 12 Seconds to the Year of Theatre
Overzicht van de staat van het Russische theater op basis van de 12 nieuwjaarswensen van theatercritica en -onderzoeker Emiliia Dementsova. Van moge de censuur stoppen tot laat theaters buiten Moskou of St. Petersburg zich niet verwaarloosd voelen.
|
Bezoek … |
2 maart, Rotterdam – Museumnacht010 – Marnix de Nijs — V2_Lab for the Unstable Media
Tijdens de Museumnacht presenteert V2 twee installaties van Marnix de Nijs. Ghosted Views transporteert je via het scherm naar een fascinerende omgeving. Terracleanse is een ervaring die je ondergaat; een reis met een stofzuiger op een groot scherm. Sorry, beter kan ik het ook niet uitleggen.
|
3, 16 en 29 maart, Amsterdam – Rembrandt’s Social Network
Met de tentoonstelling Rembrandt’s Social Network geeft het Rembrandthuis de aftrap voor het Rembrandtjaar. Alle aandacht gaat uit naar Rembrandts relaties en de rol die zij speelden in zijn leven en werk. Hij was bepaald geen eenzaam genie.
|
Geniet … |
T/m 3 maart, Amsterdam – Feast for the Eyes – The Story of Food in Photography
Feast for the Eyes verkent in een uitgebreide tentoonstelling de belangrijkste figuren en bewegingen binnen de voedselfotografie.
|
T/m 3 maart 2019, Amsterdam – Jan Švankmajer | The Alchemical Wedding
Tentoonstelling rond Jan Švankmajer, de Tsjechische surrealist en meesteranimator. Biefstukken, kiezelstenen, ijzeren sloten: bij hem kan alles tot leven komen. Hij maakt films vol obsessie, lust, horror en erotiek, met machtsmisbruik als onderstroom.
|
5 t/m 10 maart, tournee – Barely Methodical Troupe (UK) – Kin
Een mix van circustechnieken, dans, urban stijlen en free running. In Kin worden kameraden concurrenten voor een vrouw, die van haar partnerkeuze een soort talentenjacht maakt. Bovendien wil zij natuurlijk óók haar zelfstandigheid bewijzen. TOT doet de technische productie.
|