TOT Nieuwsbrief – 27 juni 2018
Neem eens een man aan als socialmediaspecialist of betaal die vrouwen beter, laat eens wat mislukken, doe sowieso eens wat wat vaker iets creatiefs, laat je klanten meer betalen, deel je emoties met een bot en laat een andere bot het nieuws illustreren. TOT Nieuwsbrief – 27 juni 2018.
Lees … |
Emancipatie – How Social Media Became a Pink Collar Job
Socialmediamanagers worden onderbetaald en zijn voor het merendeel vrouw. En hoewel advertenties niet openlijk om vrouwen vragen, zijn de vacatureteksten daar stiekem toch op geschreven.
|
Kunst – Wat de beste kunstwerken met elkaar gemeen hebben: ze zijn mislukt
Boeiend artikel van cabaretier-theatermaker Micha Wertheim over de intentie waarmee kunstenaars werken en de kracht van de interpretatie van het publiek. Hoe beter je weet wat de bedoeling is van wat je maakt, hoe kleiner de kans dat het publiek er zelf nog iets in kan ontdekken.
|
Privacy – Digitale Infrastructuur Podiumkunsten
Een nieuwe werkgroep onder de naam Digitale Infrastructuur Podiumkunsten gaat zich buigen over de gegevensverwerking in de podiumkunsten. Het artikel is behoorlijk onleesbaar, maar dan weet je dat. De werkgroep bestaat uit leden van de drie brancheverenigingen in de podiumkunsten – VSCD, NAPK en VVTP.
|
Geluk – The link between cultural participation and well-being in later life
Rijkdom, gezondheid en opleiding hebben effect op hoe goed je je voelt, zeker op oudere leeftijd. Niet heel verrassend. Maar de grootste impact heeft het aantal creatieve en culturele activiteiten waarmee je je onledig houdt.
|
Arbeid – Common futures: People talk about the future of work and how they feel about it
Nesta vraagt niet alleen wetenschappers en denkers om stukken te schrijven. Dit is een (goed geredigeerd) artikel van een arbeider die zijn gedachten laat gaan over de toekomst van fysiek werk en het opschuiven van de pensioenleeftijd.
|
Prijsstelling – 5 years, $3M & no investors: Everything we learned building the #1 CMS on Github (AMA)
Voor het interessantste stuk van deze pagina scroll je naar de reactie van John O’Nolan van Ghost. Zijn verhaal: als je 5 dollar per maand vraagt krijg je zeurpieten als klant. Bij 30 dollar zet je niet méér om (want minder klanten), maar je hebt wel prettiger klanten. Plus: het is makkelijker dat kleinere klantenbestand gelukkig te maken.
|
Privacy – Why Do We Care So Much About Privacy?
Een lang en gedegen artikel van The New Yorker dat je weer eens met de neus op het belang van privacy drukt en hoe weinig er nog van over is.
|
AI- Meet Emoti-OS: The chatbot helping to empower pupils
Een chatbot gespecialiseerd in emoties, dat is Emoti-OS. Het systeem wordt ingezet op een lagere school en maakt kinderen weerbaarder.
|
Bezoek … |
30 juni, Amsterdam – Brainwash Festival – Brainwash Special: Frans de Waal & Dick Swaab
Frans de Waal en Dick Swaab vertellen in de grote zaal van de Nationale Opera over hun vakgebied en geven vanuit de primatologie en neurobiologie hun kijk op onze samenleving.
|
6-7 juli, Londen – FutureFest
FutureFest is een groot festival waarop de toekomst centraal staat. Interactieve installaties, debatten en lezingen van mensen als Nicola Sturgeon, Annie Mac, Akala, Ruby Wax OBE, Sir Nick Clegg, Paul Mason and Imogen Heap. Even met de trein heen en weer?
|
Geniet … |
4 en 5 juli, Amsterdam – Julidans NEXT: Swish
De beloofde Julidanstip voor komende week: Swish. Over touwtje springen: kinderspel, zelfperfectie, uitputting en manie. Kom de 4e en fiets door naar Podium Mozaiek voor From Molenbeek with Love, of de 5e en blijf op het Leidseplein hangen voor While they are Floating.
|
8 juli, Amsterdam – Roots 2018
Heerlijk gevarieerd festival met muziek, film, theater en circus. De klapper is het programma op zondag 8 juli in het Oosterpark.
|
Sinds afgelopen week, online – JAN BOT_
Hello world! My name is Jan Bot, I am EYE Filmmuseum’s first robot employee. I work day and night to create short videos from an old film archive, inspired by today’s trending topics.
|
Vanaf nu, online – Krisztina de Châtel \\ Archive
Archief.kdechatel.com ontsluit het werk van De Châtel: circa zeventig choreografieën en drie dansfilms in veertig jaar, Inmiddels kun je er oude topstukken als Föld en Change uit de tijd van Dansgroep Krisztina de Châtel, Waltz en Infinite ten tijde van Dansgroep Amsterdam en een recent stuk als PUUR bewonderen.
|