TOT Nieuwsbrief – 29 maart 2017
Omarm de arme recensent, leer (voor de zoveelste keer) van Spotify, begin niet aan beacon marketing, test je website op snelheid, laat je bijpraten over big data, spreek je doelgroepen beter aan en onderga een adrenalinebommetje… TOT Nieuwsbrief – 29 maart 2017.
Lees … |
Recensies – The Fate of the Critic in the Clickbait Age Recensies worden online slecht gelezen. Maar is dat ook een reden om recensenten te ontslaan en alleen nog te schrijven over voorstellingen, boeken, films die toch al genoeg publiciteit genereren? Alex Ross onderzoekt in deze longread de functie en waarde van recensies en de schrijvers én lezers daarvan.
|
Trends – 3 conclusies van SXSW 2017 over AI, robots en chatbots Iedereen aan de AI, robots zijn goed en chatbots zijn niet te stoppen. Drie conclusies mét motivatie naar aanleiding van innovatiefestival South By South West in Austin onlangs.
|
Muziek – How Spotify is finally gaining leverage over record labels Jarenlang had Spotify niks in de melk te brokkelen tegenover platenmaatschappijen. Maar nu liggen de kaarten anders: de platenmaatschappijen hebben Spotify net zo hard nodig als andersom. De streamingdienst bewandelde vijf verschillende paden naar betere royaltydeals. Van schaalvergroting tot zelf contracten afsluiten met artiesten.
|
Marketing – Microsoft shares their marketing stack in the Stackies, and it’s awesome Duidelijke en fraaie infographic met alle Microsofttools om marketing te vergemakkelijken, te verbeteren en te automatiseren. Verdeeld in drie stromen: innovation, differentiation en record.
|
Marketing – Why Proximity Beacon Marketing Won’t Survive 2017 Om beacon marketing (marketing gebaseerd op de nabijheid van de klant) te laten werken, moeten mensen een app downloaden én gebruiken. En precies daar zit ’m de kneep. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde Brit 5 of 6 apps per dag gebruikt en er per maand 0 downloadt. Ik ben duidelijk niet de gemiddelde Brit, maar het is natuurlijk nooit slim om jezelf als uitgangspunt te nemen bij marketing.
|
Ticketing – Google drawn into secondary ticketing controversy Google laat advertenties toe van frauduleuze doorverkopers van tickets, blijkt. Spannende ontwikkelingen in Groot-Brittannië waar festivals en concertpromotors klanten inmiddels aanraden zoekmachines zoveel mogelijk te mijden als ze op zoek zijn naar een ticket.
|
Internet – Mobile Website Speed Testing Tool De site van TOT is behoorlijk mobielvriendelijk, maar scoort maar 63 op een schaal van 100 als het over snelheid gaat. Er is genoeg te verbeteren kortom. Kijk hoe jouw site uit de test rolt en lees wat je dringend moet fiksen…
|
Visualisatie – Pink Trombone Wat doet je tong, wat je gehemelte, je lippen, je glottis (als je al weet wat dat betekent) als je ze beweegt? In deze mooie interactieve visualisatie kun je spelen met het menselijk spraakorgaan. Doe wel even de deur dicht van kantoor of oortjes in als je niet verdacht wil worden van tijdelijke verstandsverbijstering of appelflauwte.
|
Bezoek … |
6 april, Amsterdam – Big Data v 7.0 Join us for an evening of exciting talks from Data Science Industry leaders and experts, followed by enough time for few beers, pizza and networking. Ik ben op 6 april al in Dublin bij het Ticketing Technology Forum, dus moet deze editie helaas missen. Wie doet verslag?
|
13 april, Utrecht – Inspiratiemiddag doelgroepmarketing op 13 april 2017 Hoe ontwikkel je een marketingcommunicatiebeleid voor specifieke doelgroepen zoals senioren, jongeren en expats? Leer meer over doelgroepmarketing.
|
Geniet … |
7 t/m 15 april, tournee – Extrêmités Artiesten balanceren op een rommeltje van planken en gasflessen. Een van hen zelfs met rolstoel en al. Ze spelen letterlijk en figuurlijk met vuur. Hartverzakkingen gegarandeerd. In Amsterdam (Meervaart), Waalwijk, Eindhoven, Helmond en Zaandam.
|