Vind suikeroompjes en laat je publiek vrijwillig meer betalen, vang de aandacht van pubers en millennials, ga ondernemen op je vijftigste, laat de computer je deadlines bewaken, kijk naar Kees of Cool Japan… TOT Nieuwsbrief – 3 mei 2017.
Lees … |
Hoe kom je aan geld voor een bijzondere productie of innovatief project? Naast subsidies, crowdfunding of een lening kun je ook denken aan private investeerders. Dit artikel geeft je praktische tips hoe je hun interesse wekt. Je begint met uitvogelen wie er geld heeft.
|
A/B-testen voor marketingdoeleinden kennen we allemaal wel. Maar schrijver en voormalig app-ontwikkelaar Prerna Gupta ontdekte iets bijzonders: als je fictie als online conversatie brengt, krijg en houd je pubers aan het lezen. Boeiend verslag van haar ontdekkingstocht.
|
Een start-up is niet: alles uit je handen laten vallen en opnieuw beginnen. Als je 50 bent denk je na en investeer je tijd en aandacht vóórdat je de stap zet. En daarom is juist 50, meer dan 25, dé leeftijd om een onderneming te starten. Persoonlijk verhaal over ondernemerschap van Gustavo Razzetti.
|
Een vaste entreeprijs schrikt veel bezoekers af. Achteraf betalen betekent meer bezoekers, maar slechts 1 op de 6 draagt wat bij. Bristol Culture doet verslag van de ervaring met vrijwillige betalingen en wat daarbij helpt. Het is natuurlijk zeer de vraag of Nederlanders even veel betalen als Britten…
|
In Engeland kun je nu rechtstreeks op Facebook kaartjes kopen voor concerten en voorstellingen door een nieuwe samenwerking met EventBrite. Het Womadfestival heeft de primeur. Twee klikken en je hebt je kaartje. Interessante ontwikkeling en een overwinning voor EventBrite in de strijd met gevestigde kaartverkoopsystemen.
|
Inschatten hoe lang iets duurt, is het lastigste van projectmanagement. Voor mensen dan. Dit artikel beschrijft hoe kunstmatige intelligentie juist dit aspect van het werk gaat verbeteren. Zodat een verhaal als dat van het nieuwe Berlijnse vliegveld dat in 2012 open zou gaan en nog steeds niet open is, niet meer voorkomt.
|
The Hustle nieuwsmail brengt me dagelijks een paar artikelen over marketing en techniek die ik graag wil lezen. Het is een lekker eigenwijze selectie, in gewone-mensentaal beschreven, gericht op millennials. Maar dus ook voor niet-millennials als ik aantrekkelijk… Hier lees je de ontstaansgeschiedenis.
|
Bezoek … |
Dit is het congres waar ik ieder jaar naartoe wil maar wat telkens niet lukt. TNW Conference is a 2-day technology festival that brings together international technology executives, top-tier investors and promising startups for two days of business, knowledge sharing and the best time you’ve ever had. 15.000 bezoekers per dag, 3.500 bedrijven. Maar ja. Dit jaar ben ik in Londen voor Culture Geek en er dus weer niet bij…
|
Culture Geek brings together leading organisations from around the world to share how they are adapting to the changing digital landscape. Zou ik weer de enige Nederlander zijn? Jammer hoor! Laat even weten als je ook gaat.
|
Geniet … |
“Op 7 mei vertonen we Ascent met een Q&A met Fiona Tan en Bart Rutten, directeur van het Centraal Museum. Geen berg is zo vaak gefotografeerd als de Japanse Mount Fuji. Ze wordt vereerd als een God, is zowel icoon als cliché. In haar massieve onveranderlijkheid is de berg visueel overweldigend.” Tijdens De Grote Kunstshow vertoonden we al eens werk van Fiona Tan maar toen kwam ze niet, dus dit wordt mijn kans om haar in het echt te zien.
|
Reuze trots ben ik dat vriend Kees Wennekendonk met zijn werk in het Centraal Museum hangt! Op 11 mei geeft hij bovendien om 20.00 uur een concert in de tentoonstelling. Daar ben ik natuurlijk bij! Wie gaat er mee?
|
Imagine a dialogue of live video art, contemporary music instruments, scent and performance art. A group of Greek artists from different disciplines come together for one single and unique performance, acting and reacting to their senses. You are invited to experience the Monologue Dialogue with your eyes, ears and nose. Voor 5 euro ben je erbij.
|
Robots, mode en manga – ik ben fan! En Japan is echt cool. “Pokémon, Hello Kitty, robots en samoerai: wereldberoemde iconen van de Japanse beeldcultuur. COOL JAPAN brengt alles bij elkaar: van de herkenbare Japanse horror tot cute fashion uit de straten van Tokyo. Centrale blikvanger is het vier meter hoge schilderij Uki-Uki van Matsuura Hiroyuki waarin oude (traditionele kimono) en nieuwe (manga) elementen precies de kern van de tentoonstelling verbeelden.”
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…