TOT Nieuwsbrief – 3 november 2021
Ga wijs op reis, eis dat geld op, laat de robot zijn kunst(je) vertonen, onderneem niet om te concurreren, leg dwarsverbanden, vergeet het maar als muzikant, lees de wereld, maar eerst TOT Nieuws. TOT Nieuwsbrief – 3 november 2021.
Lees … |
Touren – Checklist UK is onmisbaar voor iedere muzikant die op tour naar de UK gaat!
Voor elke band die naar Groot Brittannië gaat: een keihandige app met alle eisen waaraan je moet voldoen en hoe je dat regelt. Gebaseerd op praktijkervaring. Overigens staat op de moedersite Apps for Artists nog veel meer interessants.
|
Subsidie – Nederland begint een cultureel buitenbeentje te worden in Europa
Er ligt 120 miljoen aan Europees geld om de Nederlandse cultuursector er na corona bovenop te helpen. Heeft Nederland plannen ingediend of het geld opgehaald? Nee. Bizar, als je het mij vraagt.
|
AI – An Art-Making Robot Was Detained on Her Way to Show at the Pyramids Because Egyptian Customs Officials Thought She Was a Spy
Meer bizar nieuws: Ai-Da, de eerste robotkunstenaar ter wereld, is tien dagen vastgehouden in Egypte omdat de douane dacht dat het om spionage ging. Haar ogen zouden eruit moeten.
|
Automatisering – Hoe Holland Festival verhalen gaat vertellen met het archief
Salesforce is bekend als CRM-systeem, maar wordt ook ingezet om andere bedrijfsprocessen in de culturele sector te automatiseren. Dat biedt mogelijkheden om bijvoorbeeld dwarsverbanden te vinden en, zoals het Holland Festival doet, je archief in te zetten voor storytelling.
|
Ondernemerschap – CULTURAL ENTREPRENEURSHIP: UNDERSTANDING THE MARKET FOR MEANING
Cultureel ondernemerschap is anders dan ander ondernemerschap. Het gaat namelijk om het ontdekken van betekenis en over verbinding zoeken met klanten. Het heeft kortom weinig te maken met concurrentie met andere kunstenaars. Samenvatting van een publicatie over dit onderwerp.
|
Sociale media – Facebook: ‘Nanotargeting’ Users Based Solely on Their Perceived Interests
Het is relatief eenvoudig om op basis van een paar interesses Facebookadvertenties aan specifieke individuen te richten: nanotargeting. Die techniek is goed in te zetten om mensen te misleiden of van mening te doen veranderen. Zorgwekkend.
|
Muziek – 12 Predictions for the Future of Music
Twaalf voorspellingen over de toekomst van muziek en geen van alle echt leuk voor muzikale starters. We zullen steeds meer dode muzikanten zien optreden via hologrammen en het wordt steeds lastiger voor jonge artiesten om door te breken. Denkt althans schrijver-over-muziek Ted Gioia.
|
Privacy – Deeply Personal Vending Machine
Mooi project om mensen te laten voelen dat er geld verdiend wordt met hun data: een automaat geeft je korting of zelfs gratis snacks in ruil voor gegevens die verzameld worden op basis van je uiterlijk.
|
Bezoek … |
3-5 november, online – Code Diversiteit & Inclusie
Wat is de volgende stap als je wilt werken aan een inclusieve programmering of een divers personeelsbestand? Tijdens drie dagdelen komen alle 4 P’s aan bod: programma, publiek, personeel en partners.
|
4 november, online – Workshop routekaart fondsenwerving voor cultuur – Platform Cultureel Avonturiers
Deze korte workshop licht de routekaart fondsenwerving toe. Die kaart helpt je het proces in behapbare stukken hakken en zo tot een concreet plan te komen. Let op: dit is morgen al!
|
Geniet … |
T/m 21 november, Utrecht – Uncloud
Evenement in het voormalige Pieter Baan Centrum waarin allerlei disciplines en genres samenkomen, met een focus op innovatie en interdisciplinaire kunst en kunstinstallaties.
|
1 – 27 november, Nijmegen – Wintertuinfestival
Een transmediale mix van digitale programma’s, literaire expedities door de stad en een grote, afsluitende festivalavond in poptempel Doornroosje onder het motto: lees de wereld.
|