TOT Nieuwsbrief – 30 januari 2019
Maak je eigen muziek met een appje, verkoop museumbezoek met wetenschappelijke argumenten, start je eigen bedrijf met lessen van de Stones, word digitaal volwassen met hulp van een zelfevaluatietool, dompel je bezoekers onder in je stuk met inachtneming van de lessen van Punchdrunk, word bijgepraat over leuks en moois met de TOT nieuwsbrief. TOT Nieuwsbrief – 30 januari 2019.
Lees … |
AI – Amadeus Code: Brave New World of A.I. Music Generation
Met de Japanse app Amadeus Code maak je je eigen muziek op basis van AI. Het klinkt allemaal nog wat kunstmatig, maar dat kan snel verbeteren natuurlijk. De app is gratis, exporteren na de twee eerste gratis weken 2 euro per liedje.
|
Wetenschap – Study Suggests Visiting Museums and Galleries May Help Combat Stress
Extra argument om mensen naar een tentoonstelling te lokken: een Britse studie wijst uit dat bijna tweederde van de bezoekers een museum bezoekt om te ontstressen.
|
Samenwerking – What startups can learn from the Stones
Bands als metafoor voor startende ondernemingen. Mooie analogie beschrijft vier verschillende samenwerkingsvormen. Van friends tot frenemy’s.
|
Visie – The Geopolitics of 2069 Are More Chaotic Than You Can Imagine
Een heel magazine over de wereld in 2069 – vijftig jaar na nu. De auteurs hebben een beetje goed nieuws (voedsel kan gezoet worden met proteïne) en veel slecht nieuws (je werkplek wordt eenzamer dan ooit).
|
Open data – PACKED: podiumkunstendata op Wikidata als stap naar échte linked open
Het afgelopen jaar is data uit de rijke databank van Kunstenpunt op Wikimedia- en Wikidataplatformen geplaatst. Door links toe te voegen wordt de data rijker. En er is nog veel meer mogelijk: koppelingen naar de socialemedia-accounts van artiesten bijvoorbeeld.
|
Marketing – Zelfevaluatietool Digitale maturiteit
De tool geeft je snel een idee van hoe digitaal volwassen je organisatie online is. Je kunt jezelf vergelijken met andere culturele organisaties en krijgt tips om je score te verbeteren.
|
Big Data – Voorspellende algoritmen versimpelen en maken ongelijker
Overheden en bedrijven doen steeds vaker een beroep op big data en algoritmen om menselijk gedrag te voorspellen en bij te sturen. Dit heeft ingrijpende maatschappelijke gevolgen, in het bijzonder voor minderheden, zegt Virginia Eubanks.
|
Theater – The Spectator Between Productive Participation And Narcissism In Punchdrunk’s Immersive Theatre
Theater waarin je als bezoeker niet alleen toeschouwt, maar ook deelneemt (immersive theatre) heeft als gevaar dat die bezoekers met het stuk op de loop gaan. Gezelschap Punchdrunk deelt zijn ervaringen.
|
Bezoek … |
30 januari, Eindhoven – Digital Wednesday
Hoe houd je B2B marketing levendig en hoe verander je de dynamiek tussen koper en verkoper? Doug Kessler (oprichter en creatief directeur van Velocity Partners) komt je vanavond inspireren.
|
30 januari, Utrecht – SMC030 ‘The Sound of Music’
Music is business, ondernemerschap en marketing. Een bijeenkomst waarin muziekprofessionals vertellen over de rol van sociale media in de muziekindustrie. Ook vanavond.
|
4 februari, Amsterdam – Robots en romans
Robots, algoritmes en andere vormen van kunstmatige intelligentie bepalen ons leven steeds meer. Van gezondheidszorg tot voedselindustrie. Hoe zit het met de literatuur?
|
Geniet … |
8 t/m 17 februari, tournee – Birdie – Productie – TOT
Uitgangspunt voor deze indrukwekkende voorstelling is een iconische foto van een golfbaan met daaromheen een hoog hek waarop immigranten zitten. Een maquette van dit beeld en videoprojecties, onder andere van ‘The Birds’ van Hitchcock, vormen het decor. De vogels uit de thriller staan symbool voor de immigratiestromen van deze tijd.
|
9 februari, Amsterdam – Dada Masilo – SWAN LAKE
Dada Masilo, een van de meest opwindende jonge choreografen in Zuid-Afrika, blaast het stof van Het zwanenmeer en voegt er haar eigen Zuid-Afrikaanse roots aan toe.
|