Betaal wat mensen waard zijn ook al doet dat pijn, vraag mensen te betalen wat ze je voorstelling waard vinden (of niet), luister gratis en legaal naar muziek, leer zonder kosten de lessen van 3 miljoen, druk waarde ook eens uit in impact en geniet van je gratis abonnement op TOT Nieuws. TOT Nieuwsbrief – 4 december 2019.
Lees … |
Voorbode van de nieuwe manier waarop de overheid arbeidsrelaties gaat beoordelen. Ik heb ’m ingevuld met één van mijn ICT-projecten in gedachten: inderdaad een stuk ingewikkelder dan de vroegere VAR-aanvraag. Begin volgend jaar moet het klaar zijn.
|
Het Bredase dansgezelschap de Stilte past de Fair Practice Code toe. Zakelijk leider Jan Baanstra vertelt dat dat soms onverwacht pijn doet: hij kan geen hooggekwalificeerde mensen aannemen die bereid zijn voor een juniorsalaris te werken bijvoorbeeld.
|
In het buitenland werkt betaal-wat-je-wilt vaak goed. Organisaties krijgen er een ander publiek mee over de drempel. Onlangs probeerde een Nederlands theater dit bij een van onze producties, maar het leidde vooral tot veel no-shows. Blijkbaar ervaren mensen zo’n reservering als vrijblijvend.
|
Bijna elke week vind ik weer een nieuwe schatkist in het vrije domein. Dit keer een grote collectie muziekalbums die beschikbaar is gekomen door een recente Amerikaanse wet: de Music Modernization Act.
|
Een eerlijk verhaal over een mislukte start-up: CRM-systeem Lily. Na zeven jaar en drie miljoen euro ging de stekker eruit. De opbrengst: 9 dure lessen. Vergeet niet je product flexibel te maken, luidt les 1.
|
Nergens aankomen is het motto in de meeste musea. Een kunstmuseum in Dallas nam in een nieuwe expositie juist interactie als uitgangspunt.
|
Het grote probleem van sociale media is dat veel communicatie publiek vertoon is geworden. Intelligent essay. Net zoals (met een andere invalshoek) Social Media: A Game of Status over hetzelfde onderwerp: sociale media zijn in feite alles behalve sociaal.
|
Om het bestaansrecht van kunst te waarborgen zou je de impact kunnen meten. Mascha Selhorst probeert dat bij Vis-a-Vis, onder andere door te vragen wat de bezoeker bijzonder vond aan een voorstelling. Een vraag waar we zonder uitzondering interessante antwoorden op krijgen.
|
Bezoek … |
Een groep theatermakers en betrokkenen lanceert een nieuw platform om het samen ‘over de toekomst van ons mooie podiumkunstenvak’ te hebben. Er is een livestream voor wie er niet bij kan zijn.
|
Lucas de Man toont een exclusieve preview van ‘The New Human’, onderdeel van zijn project ‘Meet the Millennials’ – over de generatie van de toekomst in Shenzhen, Hong Kong, Taipei, Singapore, Tokyo en Seoul.
|
Geniet … |
DansClick presenteert de winnaars van de BNG Bank Dansprijs 2019: Sarada Sarita en Christian Yav & Sedrig Verwoert. Nieuwe makers met een originele mix van stijlen.
|
Dansers en spelers geven zich over aan de liefde in een voorstelling waarin lichaam en taal elkaar vinden. Hannah van Wieringen schreef vijf liefdesduetten en Emio Greco en Pieter C. Scholten tekenden voor de choreografie. Regie Marcus Azzini.
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…