De TOT nieuwsbrief van 5 oktober 2016
Wat mag een liedje kosten, een theaterkaartje, of een film? Hoe is het leven van een theatermaker in Moskou? Verken virtuele werelden, meteorologische fenomenen of Afrikaans design. De TOT nieuwsbrief van 5 oktober 2016.
Lees … |
Kaartverkoop – Confessions of a Box Office Manager: Despicable ticket touts Hoofd kassa van een West End theater strijkt zijn hand over zijn hart en trakteert een verliefd stelletje dat vreselijk is opgelicht op de beste plaatsen in de zaal.
|
Theater – Intimidation Tactics in Moscow Artistieke vrijheid lijkt in Nederland zo gewoon. Caitlin Connell en Patrick Connelly schrijven over hun zomer in Moskou: “The government puts considerable resources and time into intimidating artists and theaters into falling in line with their moral standards.”
|
Online – Understanding the Price of Music Bas Grasmayer vergelijkt streaming- en downloaddiensten, vergelijkt met de gamesindustrie, analyseert prijzen van 99 cent per download tot een tientje voor een maand, en ziet ruimte voor een ‘midprice’ abonnement. Met dank aan @ehpo voor de link.
|
Kaartverkoop – Top West End tickets increase by £20 in four years Theatertickets in Londen duur? Zeker, en in de laatste 2 jaar is er in de duurste categorie nog eens 20 pond bijgekomen. Maar niet voor alle shows. Resultaten van The Stage Ticketing Survey in tekst en infographics.
|
Design – Visions of the Future 14 prachtig vormgegeven NASA posters over reizen naar de ruimte, gratis op posterformaat te downloaden.
|
Infographic – Generational Giving De typische cultuurdonateur werd voor 1945 geboren. Mooie infographic over verschillende generaties, hun donatiegedrag en geefmotieven. En hoe je jongeren wél geld uit de zak klopt.
|
Datavisualisatie – The Hollywood In$ider Hollywood films in data, en daar een plaatje van. Je moet er even voor gaan zitten maar dan is dit een waanzinnig leuk instrument om de verbanden te onderzoeken tussen budget, beoordeling door recensenten en het succes van een film. En dat per jaar, per genre, per soort recensie, etc. etc..
|
Marketing – Traffic Is Fake, Audience Numbers Are Garbage, And Nobody Knows How Many People See Anything Hoe groot is je publiek? Wees eerlijk: je hebt geen idee. Volgens de schrijver van dit artikel. En daarom moet je vooral maken wat je graag wilt maken.
|
Social media – How Spotify helped me as an artist Singer-songwriter Pip Blom vertelt met veel voorbeelden hoe ze met behulp van Spotiry een publiek vond, fans, en hoe ze in het digitale tijdperk relaties opbouwt.
|
Bezoek … |
T/m 14 oktober, Amsterdam – Dutch Diversity Week – Female entrepreneurship and Women in tech Het is Dutch Diversity Week, met o.a. op 11 oktober Amsterdam Talks Tech X – The Female Edition en op de 13e TheNextWomen Startup Stories.
|
20 oktober, Amsterdam – ADE BeamLab 2016 “ADE BeamLab is a collaboration between BeamSystems and ADE that is dedicated to cutting-edge visual technologies and high-end stage design. The event features keynote presentations by leading stage designers, live video operators, motion graphic designers and visual artists.”
|
5 en 6 november, Utrecht – B R I G H T D A Y “Ervaar virtual reality in volle teugen. Doe mee aan drone racen. Duik in smart techology. Maak een 3D-selfie. Bewonder het nieuwste Dutch design. En sta versteld over de vele toepassingen van robots. Je maakt het allemaal mee op het techfest Bright Day!”
|
Geniet … |
8 oktober, Arnhem – Gelredag: de Gelderse historie in 4 VR-films “Tijdens de Gelredag van 8 oktober op Kamp Koningsweg in Arnhem worden vier 360 graden-films gepresenteerd. De films brengen verschillende iconen uit de Gelderse geschiedenis tot leven. Er zijn films over de tijd van de Romeinen, het Hertogdom Gelre en de Hanzetijd. Het publiek kan op deze dag de films met een speciale VR-bril bekijken. Het is wel nodig de eigen smartphone mee te nemen.”
|
15 en 16 oktober, Amsterdam – Unusual Weather Phenomena Project “Vreemde meteorologische fenomenen zetten de wereld op zijn kop in het magisch-realistische muziektheater van Thom Luz. Een ode aan alles wat we niet begrijpen.” Duitstalig met Nederlandse boventiteling, in de Stadsschouwburg Amsterdam.
|
T/m 15 januari, Rotterdam – Making Africa – Kunsthal Nieuw licht op hedendaags Afrikaans design. “‘Making Africa’ laat werk zien van meer dan 120 kunstenaars en ontwerpers. Deze jonge generatie denkers en makers laat, met hun experimentele aanpak en vanzelfsprekende gebruik van nieuwe media, de wereld kennismaken met een nieuwe kijk op Afrika. De creatieven werken vaak in meerdere disciplines tegelijk en breken daarbij graag met conventies. De tentoonstelling geeft een verrassend, humoristisch en levendig beeld van design in de breedste zin van het woord.”
|