Leer jong van theater houden, laat je foto’s herkennen, zet de klant niet altijd op de eerste plaats, leer API kennen, zet jezelf op de kaart, blijf onafhankelijk, werk samen en onderzoek de staat van de samenleving. TOT Nieuwsbrief – 6 december 2017.
Lees … |
Als iedereen op de middelbare school alleen de stukken van Shakespeare leert kennen, is het geen wonder dat er weinig mensen enthousiast schouwburgen bezoeken. Dáár ligt dus het antwoord als je nieuw publiek wilt aanboren.
|
Een hond op de foto? Dan krijg je een hondenkadertje gesuggereerd. Strand? Vakantiefiltertje. Snapchat herkent inmiddels al behoorlijk wat van wat je fotografeert. Maar dat betekent straks ook: bij een biertje reclame van Heineken.
|
Ik kan een heel verhaal houden, maar dit filmpje is API gemakkelijk gemaakt. De moeite waard, dus.
|
Als je de gebruikers vooropzet in je ontwerp, ga je al snel voorbij aan wat de gemeenschap nodig heeft, aan mensen die (nog) geen gebruiker zijn. Mooie vergelijking met zorg voor een oude man.
|
In de schaduw van het Facebookgeweld is LinkedIn ongemerkt gegroeid naar 500 miljoen gebruikers. De mogelijkheden om er iets van betekenis te doen zijn net zo hard gegroeid. Video heeft veel meer bereik bijvoorbeeld dan via veel andere platforms. Tijd om je weer eens in LinkedIn te verdiepen.
|
Wat een prachtig ding: de Word Theatre Map met makers, theaters en evenementen op de hele wereld. Sta je er al op? De tweede versie is beschikbaar. En natuurlijk is er een API (en je weet nu wat dat is).
|
Klinkt goed: software waarmee je open organisaties bouwt waar iedereen het werk kan doen waar hij of zij goed in is, waar beslissingen transparant zijn en je waardering krijgt voor wat je doet. Hoe meer waardering: hoe meer je verdient, als er geld in het spel is. Is er al iemand die er ervaring mee heeft? Ben benieuwd.
|
Onafhankelijk musicus zijn is geen sinecure. YouTube, sociale media en Bitcoin helpen een handje, maar is het genoeg? Long read van The Guardian onderzoekt hoe de ballen rollen.
|
Bezoek … |
Wat bracht 2017 en wat nemen we mee naar 2018? Mariken de Ruiter (Designlab) en Matthew Eichler (Aventine Solutions) presenteren hun visie op webdesign en -development.
|
De leergang Get Connected helpt cultuurmakers een CRM-strategie te ontwikkelen. In het voorjaar van 2018 start een nieuwe editie. De bijeenkomst op 14 december is voor marketeers die er meer over willen weten.
|
Geniet … |
Beeld en geluid ontmoeten elkaar in Klankvorm: een avond lang opwindende, radicale en experimentele audiovisuele performances.
|
In Griekenland is sinds de crisis geen geld en al helemaal niet voor de kunsten. Toch vinden theatermakers hun weg en blijven ze kunst maken, sterker nog: het lijkt erop dat de kunsten bloeien als nooit tevoren. De kunstenaars onderzoeken er de staat van hun samenleving, hun roots en die van Europa. Stadsschouwburg Amsterdam laat dat zien in twee producties, Clean City en Europium. Zet het alvast in je agenda!
|
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…