TOT Nieuwsbrief – 7 februari 2018
Luister niet meer naar Spotify! Of eh, toch wel. Nee, ho, je moet echt naar Spotify luisteren. Of weet je wat, begin met blockchain! Of nee, doe toch maar niet. Of niet nu, straks misschien. En ja, je moet data vet veel gaan inzetten voor van alles. Of sorry nee, toch niet. Of ja, maar dan wel verantwoord. Of nee …
Kortom, een aflevering zoek het zelf maar uit! TOT Nieuwsbrief – 7 februari 2018.
Lees … |
Muziek – How to Be a Responsible Music Fan in the Age of Streaming
Muzikant en schrijver Damon Krukowski legt uit hoe services als Spotify artiesten tekort doen en hoe je terug kunt vechten.
Collega Niels Aalberts noemt de post in zijn eigen nieuwsbrief een ‘zeikstuk’. … de inhoud druist in tegen de wet van internet: het publiek beslist op basis van gebruiksgemak welke aanbieder wint. Lees, en denk er het jouwe van.
|
Muziek – Waarom Spotify’s beursgang een apk is voor de hele platenindustrie
En nog een positief verhaal over Spotify, een gedegen stuk zoals we van de Correspondent gewend zijn. Streaming is wel degelijk de motor voor de muziekindustrie, Spotify moet er alleen nog een auto omheen bouwen.
|
Sociale media – The Follower Factory
Slim vormgegeven interactieve longread over hoe followers gekocht worden en de rol van bots daarin. De zwarte markt van de sociale media.
|
Innovatie – Opportunities of Blockchain: What Arts Managers and Technologists Need to Know
Blockchain is het nieuwe toverwoord. Onbetwist zijn er grote mogelijkheden (bijvoorbeeld voor kaartverkoop, zoals ik al vaker schreef) maar de gevaren zijn ook legio. Blockchain is code en waar code gemaakt wordt, wordt code gekraakt, om maar één risico te noemen.
|
Marketing – Interview met componist Merlijn Twaalfhoven
Merlijn Twaalfhoven maakt muziekuitvoeringen voor een uiteenlopend publiek. Hij deelt zijn visie op marketing en ondernemerschap in de culturele sector. We hebben soms het gevoel te concurreren om publiek. Ik geloof dat dit een valkuil is.
|
Virtual reality- Smarter policy through simulation
Acht inspirerende voorbeelden van virtual reality die helpen bij bewustwording en meningsvorming. Van afval (voor de Indase markt) tot de toekomst (met een Canadees spel).
|
Design – Professor Creates Venn Diagram Charts for Every Graphic Design Student
Op het snijvlak van instabiele software en aankomende deadlines bevindt zicht Adobe. Mitch Goldstein, docent Vormgeving, heeft een serie hilarische en leerzame diagrammen gemaakt. Ook voor niet-ontwerpers.
|
Website – Composite: Adams’ Synchronological Chart. – David Rumsey Historical Map Collection
Zoomen, scrollen, genieten.
|
Bezoek … |
15 februari, Amsterdam – Responsible Data Science
Een maatschappij die steeds meer data produceert wordt ook steeds afhankelijker van datawetenschap. Drie sprekers die je op de hoogte brengen van de voorwaarden voor verantwoord datagebruik. Transparantie is sleutelwoord.
|
16 februari, Utrecht – BLOOS – Marte Boneschansker (onderzoek)
In februari werkt Het Huismaker Marte Boneschansker samen met scenograaf Geartsje van der Zee aan BLOOS, een audioperformance over intimiteit. Ter afsluiting van dit eerste onderzoek is Marte op zoek naar een testpubliek voor vrijdag 16 februari van 14.00 tot 17.00 uur.
|
Geniet … |
11 februari, Rotterdam – De Grote Kunstshow: Atelier Van Lieshout
Theatrale show rondom het werk van Rotterdamse kunstenaar Joep van Lieshout. Sculpturen, videokunst en live muziek van WLDRF wisselen elkaar af. Lucas de Man presenteert en TOT doet productie en techniek.
|
14 februari t/m 2 maart, tournee – Plastic Boom met Water on Mars
Onze vrienden van Gandini Juggling beloven ons samen met de Zweedse hitcombinatie Plastic Boom een show die voorbij vliegt met de snelheid van een komeet, overladen met humor en vakmanschap. Naast het traditionele jongleerinstrumentarium van kegels, ringen en ballen gaan hier ook kledingstukken, flessen water en pleerollen de lucht in terwijl de mannen om en over elkaar heen buitelen.
|
T/m 3 maart, Rotterdam – Kunsthalle for Music
In Kunsthalle for Music voert een ensemble een vier uur durende muziekpartituur van kunstwerken op, samengesteld uit solo’s, duetten en groepsstukken. Tegen te komen op de tweede en derde verdieping van het Witte de With Center for Contemporary Art op donderdag, zaterdag en zondag van 13:00 tot 17:00 uur en op vrijdag van 17:00 tot 21:00 uur.
|