De TOT nieuwsbrief van 7 september 2016
Digitaal geld, digitaal licht, marketing als scheikunde en big data is ook niet alles. Laat je inspireren in Utrecht of ga in Amsterdam naar Palestina.
Lees … |
Internet of Things – 15 Smart Ageing Finalists Wedstrijd voor toepassing van Internet of Things die het leven van ouderen makkelijker moeten maken. Bekijk wat de 15 finalisten voorstellen: van personal assistents tot digitaal gezelschap en praktische hulpmiddelen. Eind september volgt de winnaar.
|
Social media – Instagram-bedrijfsprofielen: dit kun je ermee Anders dan op Facebook kun je op Instagram prima een ‘gewoon’ account aanmaken op naam van je bedrijf. Maar een ‘echt’ bedrijfsaccount heeft voordelen.
|
Marketing – The absolutely epic Periodic Table of Marketing Signals Alles waar de moderne marketeer verstand van moet hebben bij elkaar in een overzicht geïnspireerd op (wie is er niet groot mee geworden?) het Periodiek Systeem der Elementen.
|
Social media – Facebook fires trending team, and algorithm without humans goes crazy Facebook zette het complete team op straat dat zorgde voor de selectie van ‘trending’ nieuwsberichten. De computer zou het wel overnemen. Dat liep dus niet goed af …
|
Website – BlokDust Leuk speelgoed! Interactieve muziekmaker voor je browser. Sleep met tonen en effecten en Play!
|
Digitaal licht – Lighting and Media Design Part 1 Start van een serie artikelen van Daniel Fine over het gebruik van media design / videoprojectie als integraal onderdeel van de vormgeving en belichting van theater. Hij begint met een interessant technisch verhaal over het DNA van theaterlicht versus video.
|
Theatertechniek – Royal Opera House technical director Mark Dakin: ‘This is like playing for Real Madrid’ Mark Dakin ziet er niet uit als de typische toneelmeester. Hij is hoofd techniek bij the Royal Opera House in Londen, vertelt over zijn vak, zijn visie daarop en wat hij doet om vernieuwing van de grond te krijgen. Interessant!
|
Business Intelligence – Being “Data-Driven” Isn’t Compatible with Being Innovative Kritisch artikel over data-gedreven organisaties. Data kunnen je prima vertellen hoe je er voor staat, en wat er gebeurt als je op dezelfde voet verder gaat, maar echt innovatieve ideeën komen nog altijd uit de menselijke geest.
|
Bezoek … |
8 september, Utrecht – PechaKucha 20×20 @ Het Huis “12 creatieve sprekers nemen het podium om te vertellen over hun werk, drijfveren en inspiratie. Omdat we nog graag de zomer willen vieren voor de herfst haar intreden doet, hebben we de mensen van Concours gevraagd een bbq te organiseren. Net als twee jaar geleden in de fijne tuin van Het Huis.”
|
28 september, Utrecht – SMC030 #cutthecrap: Trust Me Wat is een belofte nog waard in een wereld vol vluchtige contacten en communicatie? Vertrouwen wij bedrijven nog? Zeggen ze wat ze doen en doen ze wat ze zeggen? Hoe zit dat met online reviews? Over vertrouwen in digitale tijden.
|
Geniet … |
3 september t/m 17 januari, Tilburg – David Claerbout Claerbout “volgde een opleiding 3D animatie en werkt niet langer met acteurs en filmopnames. Alles gebeurt nu in zijn studio waar hij samen met negen medewerkers elk beeld stap voor stap digitaal opbouwt. Zo creëren zij een niet-reëel bestaande werkelijkheid. Een virtuele wereld waarin elk detail moet kloppen anders verliezen de videobeelden direct hun geloofwaardigheid.” Slow video art, gecombineerd met tekeningen.
|
24 september, Amsterdam – One Woman Show: Lana Nasser – Dancing on the Edge “Dancing on the Edge and De Balie present the program series One Woman Show. A series of solo performances by remarkable female artists from the Middle East and North Africa on the verge of theater and politics. This edition, performer and writer Lana Nasser takes the stage with Turaab. Nasser challenges the status quo and aims to draw new narratives. She synthesizes language, movement and symbolism to tell stories of relevance and urgency.”
|
Digitaal – The War on Cash Vurig pleidooi tegen de cashloze samenleving, met een Amsterdams hotel als voorbeeld. En niet alleen vanwege privacy.
|