Uurwerk personeelsplanner

Uurwerk Online – blik onder de motorkap

Uurwerk Online onder de motorkap

Uurwerk Online geeft inzicht, en maakt complexe evenementen eenvoudig te plannen. Dat lukt doordat het instrument werkt op basis van roostergroepen en afdelingen:

Uurwerk Online roostergroepen en afdelingen

Als organisatie heb je je eigen Uurwerkdatabase, met daarin je eigen evenementen en locaties. Een roostergroep bestaat uit afdelingen, een afdeling uit medewerkers.

Roostergroep

Alle afdelingen of onderafdelingen die door dezelfde planner worden geroosterd, breng je samen in één roostergroep. Een planner wordt namelijk gekoppeld aan een roostergroep. Alle roostergroepen in een bedrijf worden wel opgenomen in dezelfde database, zodat iedereen vanuit dezelfde evenementen werkt, en managementrapporten over de uren van alle afdelingen te maken zijn.

Rooster per roostergroep

Afdeling

Een roostergroep bestaat uit één of meer afdelingen. Elke medewerker ziet het eigen rooster, en dat van collega’s uit de eigen afdeling. Als de beheerder dit zo instelt, kun je ook roosters van andere afdelingen of roostergroepen bekijken.

Medewerker

Als medewerker kun je een dienst ruilen met iemand uit dezelfde afdeling. Je kiest een dienst uit je eigen rooster, en de collega met wie je wilt ruilen. Het verzoek gaat naar de planner. Keurt die het goed, dan wordt je rooster en dat van de collega direct bijgewerkt.

Voor elke medewerker kun je in Uurwerk een personeelsdossier bijhouden. Het programma zelf bewaart daar alle mails en sms-berichten die aan de medewerker zijn gestuurd. Zelf kun je documenten toevoegen zoals een portretfoto of een VAR-verklaring, en een contactgeschiedenis bijhouden.

Lees verder over het voorbereiden van een rooster in Uurwerk Online.

Direct naar service, abonnement en kosten.