De grootste uitdaging van een kaartverkoopprogramma is dat niet alleen de kassa ermee werkt. De programmeur wil de opbrengst per voorstelling inzien en analyseren aan de hand van de doelstellingen. De afdeling marketing wil weten wie de bezoekers zijn en selecties maken van bezoekers met bepaalde kenmerken, om hen aan te schrijven of juist niet. De accountant wil kloppende jaarcijfers en de zekerheid dat niet iedereen zomaar kaarten verkoopt. De fondsenwerver wil weten waar de potentiële donateurs te vinden zijn. En de bezoeker maakt zich zorgen om zijn privacy. Dat alles vereist zorgvuldig beheer.
De applicatiebeheerder van een kaartverkoopsysteem:
Aan de kassa wordt het geld verdiend. Als bezoekers op de site een klik teveel moeten doen om een kaartje te bestellen zijn ze weg. Als je de bezoekersgegevens niet trefzeker vastlegt en slim beheert, laat je kansen liggen om nog meer mensen tot een bezoek te verleiden. Maak serieus werk van het uitzoeken van een kaartverkoopsysteem.
Lees meer over het selecteren van een kaartverkoopprogramma.
Vernieuwende internationale podiumkunsten Van Baasbank & Vos, opgericht door Jaap van Baasbank en JG Baggerman…
Spraakmakend theaterpodium ITA, voorheen Stadsschouwburg Amsterdam, is van oudsher het belangrijkste theaterpodium van Nederland. Spraakmakende…
Hedendaagse podiumkunst in historische gebouwen Twee prachtig verbouwde en gerestaureerde gebouwen in het centrum van…
Theater ingebed in de lokale cultuur Naast het treinstation van Houten ligt Theater Aan de…
Momumentale evenementenlocaties Stadsherstel Amsterdam heeft tien bijzondere en exclusieve locaties die op incidentele basis worden…